Liderul PNL IaÅi, deputatul Marius Bodea, îi cere premierului Viorica DÄncilÄ sÄ renunÅ£e la realizarea autostrÄzii Ungheni – IaÅi -Târgu MureŠîn parteneriat public-privat Åi sÄ Ã®nÅ£eleagÄ cÄ acest proiect este obiectiv de interes naÅ£ional, la fel ca autostrada Comarnic – BraÅov, anunÈÄ news.ro.
Deputatul Marius Bodea, secretar al Comisiei pentru Transporturi din Camera DeputaÅ£ilor, afirmÄ cÄ premierul DÄncilÄ ar trebui sÄ se trezeascÄ Ã®n al doisprezecelea ceas Åi sÄ Ã®nÅ£eleagÄ cÄ nu doar autostrada Comarnic-BraÅov este obiectiv de interes naÅ£ional, ci Åi autostrada care leagÄ Moldova de Transilvania.
CiteÈte Èi: Atac dur la adresa lui RareÈ Bogdan Èi Moise Guran: Incitatori populiÈti
Liberalul ieÅean considerÄ cÄ Guvernul ar trebui sÄ renunÅ£e la ideea ca un tronson al autostrÄzii Ungheni-IaÅi-Târgu MureÅ sÄ fie realizat în parteneriat public-privat.
„Premierul DÄncilÄ a spus, ieri (duminicÄ â n.r.), cÄ vrea declararea în CSAT a autostrÄzii Comarnic – BraÅov ca fiind de importanÅ£Ä naÅ£ionalÄ Åi realizarea acesteia din fonduri guvernamentale, nu în parteneriat public-privat. Ea motiveazÄ cÄ Â«birocraÅ£ia este destul de mare», iar în Å£arÄ Â«s-a format aceastÄ instituÅ£ie a contestaÅ£iilor». AÅadar, soluÅ£ia PSD pentru ca aceastÄ autostradÄ sÄ fie realizatÄ este finanÅ£area din fonduri guvernamentale Åi transformarea acesteia, printr-o decizie a CSAT, într-un obiectiv de interes naÅ£ional. AceastÄ declaraÅ£ie este o recunoaÅtere implicitÄ a Guvernului cÄ A8 (Ungheni-IaÅi-Tg. MureÅ) nu este de interes naÅ£ional Åi nu poate fi fÄcutÄ din cauza birocraÅ£ieiâ, afirmÄ, într-un comunicat, deputatul liberal Marius Bodea.
CiteÈte Èi: Mega-eveniment pentru Klaus Iohannis! Când Èi unde va avea loc
El adaugÄ cÄ realizarea autostrÄzii Moldova-Transilvania este „un proiect convergent nu doar cu interesul naÅ£ional (legarea regiunilor istorice ale României Åi reducerea decalajelor economice dintre acestea), ci Åi cu politica de vecinÄtate a României Åi a Uniunii Europene”.
TotodatÄ, liderul PNL IaÅi îi aminteÅte premierului cÄ regiunea de nord-est este una din cele mai sÄrace ale Uniunii Europene Åi cÄ fÄrÄ autostradÄ, investiÅ£iile strÄine rÄmân în aceastÄ zonÄ la un nivel redus.
„Principalul motiv pentru înapoierea economicÄ a Regiunii de Nord-Est este, fÄrÄ nicio îndoialÄ, lipsa unei autostrÄzi care sÄ ne lege de vestul României Åi de Europa. Izolarea unei regiuni cu patru milioane de locuitori afecteazÄ siguranÅ£a naÅ£ionalÄ, în condiÅ£iile în care în regiunea de nord-est exodul tinerilor este masiv, iar nivelul de excludere socialÄ din cauza sÄrÄciei este unul ridicat”, mai spune deputatul PNL Marius Bodea.
CiteÈte Èi:Â Traian BÄsescu face dezvÄluri! Ce a vrut Klaus Iohannis sÄ facÄ
Premierul Viorica DÄncilÄ a anunÅ£at, duminicÄ, la PloieÅti, cÄ Guvernul renunÅ£Ä la ideea realizÄrii autostrÄzii Comarnic – BraÅov în parteneriat public-privat cu consorÅ£iul turco-chinez care s-a arÄtat interesat de proiect, DÄncilÄ spunând cÄ vrea declararea în CSAT a acestei autostrÄzi ca fiind de importanÅ£Ä naÅ£ionalÄ Åi realizarea acesteia din fonduri guvernamentale.
„DupÄ cum ÅtiÅ£i, autostrada Comarnic – BraÅov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societÄÅ£i chinezo-turce. Eu am hotÄrât, împreunÄ cu colegii mei, sÄ scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima ÅedinÅ£Ä de CSAT aceastÄ autostradÄ sÄ devinÄ de importanÅ£Ä naÅ£ionalÄ sau de infrastructurÄ criticÄ, astfel încât sÄ putem sÄ demarÄm cât mai repede lucrÄrile pentru aceastÄ autostradÄ”, a spus Viorica DÄncilÄ, duminicÄ, într-o conferinÅ£Ä de presÄ la PloieÅti.
Premierul României a precizat cÄ „birocraÅ£ia este destul de mare”, iar în Å£arÄ „s-a format aceastÄ instituÅ£ie a contestaÅ£iilorâ, soluÅ£ia fiind ca aceastÄ autostradÄ sÄ devinÄ de importanÅ£Ä naÅ£ionalÄ Åi sÄ fie construitÄ din fonduri guvernamentale.
Raspandacul.ro