Liderul PNL Iaşi, deputatul Marius Bodea, îi cere premierului Viorica Dăncilă să renunÅ£e la realizarea autostrăzii Ungheni – Iaşi -Târgu Mureş în parteneriat public-privat şi să înÅ£eleagă că acest proiect este obiectiv de interes naÅ£ional, la fel ca autostrada Comarnic – Braşov, anunță news.ro.

Deputatul Marius Bodea, secretar al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaţilor, afirmă că premierul Dăncilă ar trebui să se trezească în al doisprezecelea ceas şi să înţeleagă că nu doar autostrada Comarnic-Braşov este obiectiv de interes naţional, ci şi autostrada care leagă Moldova de Transilvania.

Citește și: Atac dur la adresa lui Rareș Bogdan și Moise Guran: Incitatori populiști

Liberalul ieşean consideră că Guvernul ar trebui să renunţe la ideea ca un tronson al autostrăzii Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş să fie realizat în parteneriat public-privat.

„Premierul Dăncilă a spus, ieri (duminică – n.r.), că vrea declararea în CSAT a autostrăzii Comarnic – Braşov ca fiind de importanţă naÅ£ională şi realizarea acesteia din fonduri guvernamentale, nu în parteneriat public-privat. Ea motivează că «birocraÅ£ia este destul de mare», iar în Å£ară «s-a format această instituÅ£ie a contestaÅ£iilor». Aşadar, soluÅ£ia PSD pentru ca această autostradă să fie realizată este finanÅ£area din fonduri guvernamentale şi transformarea acesteia, printr-o decizie a CSAT, într-un obiectiv de interes naÅ£ional. Această declaraÅ£ie este o recunoaştere implicită a Guvernului că A8 (Ungheni-Iaşi-Tg. Mureş) nu este de interes naÅ£ional şi nu poate fi făcută din cauza birocraÅ£iei”, afirmă, într-un comunicat, deputatul liberal Marius Bodea.

Citește și: Mega-eveniment pentru Klaus Iohannis! Când și unde va avea loc

El adaugă că realizarea autostrăzii Moldova-Transilvania este „un proiect convergent nu doar cu interesul naÅ£ional (legarea regiunilor istorice ale României şi reducerea decalajelor economice dintre acestea), ci şi cu politica de vecinătate a României şi a Uniunii Europene”.

Totodată, liderul PNL Iaşi îi aminteşte premierului că regiunea de nord-est este una din cele mai sărace ale Uniunii Europene şi că fără autostradă, investiţiile străine rămân în această zonă la un nivel redus.

„Principalul motiv pentru înapoierea economică a Regiunii de Nord-Est este, fără nicio îndoială, lipsa unei autostrăzi care să ne lege de vestul României şi de Europa. Izolarea unei regiuni cu patru milioane de locuitori afectează siguranÅ£a naÅ£ională, în condiÅ£iile în care în regiunea de nord-est exodul tinerilor este masiv, iar nivelul de excludere socială din cauza sărăciei este unul ridicat”, mai spune deputatul PNL Marius Bodea.

Citește și: Traian Băsescu face dezvăluri! Ce a vrut Klaus Iohannis să facă

Premierul Viorica Dăncilă a anunÅ£at, duminică, la Ploieşti, că Guvernul renunţă la ideea realizării autostrăzii Comarnic – Braşov în parteneriat public-privat cu consorÅ£iul turco-chinez care s-a arătat interesat de proiect, Dăncilă spunând că vrea declararea în CSAT a acestei autostrăzi ca fiind de importanţă naÅ£ională şi realizarea acesteia din fonduri guvernamentale.

„După cum ştiÅ£i, autostrada Comarnic – Braşov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societăţi chinezo-turce. Eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naÅ£ională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă”, a spus Viorica Dăncilă, duminică, într-o conferinţă de presă la Ploieşti.

Premierul României a precizat că „birocraÅ£ia este destul de mare”, iar în Å£ară „s-a format această instituÅ£ie a contestaÅ£iilor”, soluÅ£ia fiind ca această autostradă să devină de importanţă naÅ£ională şi să fie construită din fonduri guvernamentale.

Raspandacul.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here