CFR CÄlÄtori are de încasat de la bugetul de stat, pentru perioada 2008-2014, peste 2,6 miliarde lei. Compania nu a mai beneficiat de finanÈare de la bugetul de stat pentru investiÈii în trenuri din 2012, potrivit Mediafax.
âÃncepând cu anul 2012, CFR CÄlÄtori nu a mai beneficiat de finanÈare de la bugetul de stat pentru realizarea proiectelor de investiÈii, respectiv pentru dotarea cu materialul rulant necesar desfÄÈurÄrii activitÄÈii. Ãn acest context, la SNTFC «CFR CÄlÄtori» SA, investiÈiile anuale nu s-au putut concretiza decât prin modernizarea unor vagoane Èi locomotive strict în limita fondurilor proprii de investiÈii, care reprezintÄ mai puÈin de 10% faÈÄ de fondurile avute la dispoziÈie anual înainte de 2011. Ca urma a subcompensÄrii activitÄÈii de transport feroviar public de cÄlÄtori în perioada 2008-2014, CFR CÄlÄtori are de încasat de la bugetul de stat suma de 2.649 milioane leiâ, transmite Ministerul Transporturilor într-un rÄspuns la interpelarea adresatÄ de deputatul USR Mihai-CÄtÄlin Botez.
Ãn acest context, la CFR CÄlÄtori investiÈiile anuale nu s-au putu concretiza decât prin modernizarea unor vagoane Èi locomotive în limita fondurilor proprii de investiÈii, care reprezintÄ mai puÈin de 10% faÈÄ de fondurile care au fost la dispoziÈia Ministerului înainte de 2011, potrivit rÄspunsului dat de Ministerul Transporturilor.
Potrivit Ministerului, parcul de material rulant de tracÈiune a ajuns la o vârstÄ medie de peste 35 de ani astfel echipamentele sunt uzate fizic Èi moral fiind necesare intervenÈii de mentenanÈÄ. La fel Èi parcul de vagoane de cÄlÄtori, de asemenea învechit, necesitÄ efectuarea de lucrÄri de modernizare Èi este insuficient.
Chiar dacÄ bugetul pe anul 2018 a fost pe minus, cu finanÈare din fonduri proprii âCFR CÄlÄtori a realizat modernizarea a 24 vagoane de cÄlÄtori, ceea ce a condus la sporirea capacitÄÈii de transport cu peste 2000 de locuriâ, se mai aratÄ Ã®n rÄspunsul interpelÄrii.
Ministerul mai reclamÄ faptul cÄ prin bugetul de venituri Èi cheltuieli alocat pe anul 2019, CFR CÄlÄtorii a primit 340 de miliarde de lei pentru investiÈii, fiind în pierdere Èi acest an.
CiteÈte Èi: Loteria RomânÄ a suplimentat fondul de câÅtiguri al categoriei I pentru tragerile speciale ale lunii august, de duminicÄ
Ministerul a transmis cÄ Autoritatea pentru Reforma FeroviarÄ a finalizat împreunÄ cu Banca EuropeanÄ de InvestiÈii Èi JASPERS (Joint Assistance to Support Projects in European Regions â AsistenÈÄ ComunÄ pentru SusÈinerea Proiectelor în Regiunile Europene), documentele de licitaÈie pentru achiziÈia primului lot de 40 de Rame Electrice Regionale, RE-R, Èi întreÈinerea acestora pentru o perioadÄ de 15 ani.
„La ora actualÄ, se aflÄ Ã®n curs de desfÄÈurare întocmirea ofertelor, care a fost prelungitÄ pânÄ la 19 iulie 2019, din cauza numeroaselor solicitÄri de prelungire a diverselor firme potenÈiale participante (pânÄ la aceastÄ datÄ sunt 15 firme înscrise). Acest material rulant este destinat pentru transportul feroviar de cÄlÄtori în trafic suburban Èi regional. Valoarea estimatÄ este de 230 milioane euro Èi va fi finanÈatÄ prin Programul OperaÈional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020”, potrivit Ministerului.
ReprezentanÈii ministeriali estimeazÄ cÄ noile trenuri vor fi operaÈionale în termen de 18 luni de la semnarea contractului pentru prima ramÄ Èi 32 de luni pentru celelalte rame, cu livrare eÈalonatÄ.
Ãn cea de-a doua etapÄ, preconizatÄ a se demara în a doua parte a anului 2019, A.R.F. împreunÄ cu Banca EuropeanÄ de InvestiÈii Èi JASPERS intenÈioneazÄ sÄ lanseze documentele de licitaÈie pentru achiziÈia ramelor electrice pentru trenurile de tip InterRegio, conchide rÄspunsul semnat de ministrul Transporturilor RÄzvan Cuc.
Raspandacul.ro