LucrÄrile la podul peste MureÅ pe autostrada Lugoj-Deva lotul 3 se ridicÄ la 80.000-100.000 de euro Åi se vor finaliza la sfârÅitul acestei sÄptÄmâni, iar dacÄ experÅ£ii de la CESTRIN îmi spun cÄ acest obiectiv poate fi dat în trafic cu restricÅ£ii de vitezÄ, respectiv cu restricÅ£ii de tonaj, acest lucru se va întâmpla la sfârÅitul acestui an, a declarat, joi seara, ministrul Transporturilor, Infrastructurii Åi ComunicaÅ£iilor, Lucian Bode.
CiteÈte Èi: Ministrul de Interne aruncÄ Ã®n aer scena politicÄ: oamenii politici care au picat pe STENOGRAMELE din Dosarul 10 august
„Abordarea mea ca ministru vizeazÄ douÄ paliere. Ãn primul rând, vorbim despre proiecte în implementare, dar care aveau anumite blocaje, iar eu îmi asum finalizarea acestor proiecte în mandatul meu Åi o sÄ vÄ dau câteva exemple, dar, sigur, nu pot face acest lucru fÄrÄ beneficiar, fÄrÄ Compania de Drumuri de exemplu, nu pot face acest lucru fÄrÄ implicarea antreprenorilor. Al doilea palier se referÄ la proiectele blocate, dar care, odatÄ deblocate, pot afirma cu certitudine cÄ Ã®n X luni aceste obiective sunt finalizate. Revenind la exemple: Lugoj-Deva, stadiul fizic 97-98%, în acest moment, dupÄ analize, pentru cÄ nu mi-am permis sÄ iau decizii fÄrÄ a avea o analizÄ temeinicÄ, dupÄ o discuÅ£ie cu reprezentanÅ£ii antreprenorului, dupÄ mai multe discuÅ£ii cu cei de la CNAIR, dupÄ discuÅ£ii, consultÄri cu prim ministrul, vreau sÄ vÄ spun cÄ astÄzi la podul peste MureÅ se lucreazÄ la ridicarea tablierelor Åi la fixarea aparatelor de reazem. Acest lucru se va finaliza la sfârÅitul acestei sÄptÄmâni. Trimit acolo experÅ£ii de la CESTRIN sÄ facÄ Ã®ncÄ o expertizÄ, atât pe drum, cât Åi pe pod, Åi, în condiÅ£iile în care experÅ£ii îmi spun cÄ acest obiectiv poate fi dat în trafic cu restricÅ£ii de vitezÄ, respectiv cu restricÅ£ii de tonaj, acest lucru se va întâmpla în anul 2019, la sfârÅitul acestui an, în aceastÄ lunÄ. Ãn condiÅ£iile în care sunt îndeplinite condiÅ£iile de siguranţĔ, a menÅ£ionat ministrul, la B1 TV.Â
Potrivit acestuia, CNAIR a organizat o licitaÅ£ie pentru lucrÄrile de la pod, care, valoric, se ridicÄ la aproximativ 80.000-100.000 de euro.Â
„Din banii popriÅ£i din garanÅ£ia antreprenorului, CNAIR plÄteÅte aceste lucrÄri cÄtre o companie specializatÄ, sigur, urmând ca, sub trafic, sÄ lucrÄm Åi la remedierea deficienÅ£elor constatate la drum Åi la finalizarea celorlalte lucrÄri care sunt în afara pÄrÅ£ii carosabile. Eu vreau – Åi îmi doresc – ca acest obiectiv sÄ fie dat în trafic în acest an. Nu m-am grÄbit pânÄ când nu am avut toate informaÅ£iile Åi, când o sÄ am inclusiv lucrÄrile finalizate Åi expertiza finalizatÄ, o sÄ anunÅ£ public data la care dÄm în trafic cei 21 de kilometri de pe tronsonul 3 Lugoj-Deva”, a precizat Bode.Â
De asemenea, printre obiectivele despre care Åeful de la Transporturi crede cÄ vor putea fi date în trafic anul viitor se numÄrÄ: autostrÄzile Ogra-Câmpia Turzii loturile 2 Åi 3, SebeÅ-Turda, loturile 1 Åi 2 Åi tronsonul Biharia-BorÅ.Â
„La fel, dacÄ vorbim despre lucrÄri pe care eu cred cÄ Ã®n anul 2020 putem sÄ le dÄm în trafic, pot sÄ vÄ dau exemplu: Ogra-Câmpia Turzii lotul 2 – 17 kilometri, SebeÅ-Turda, lotul 1 – 17 kilometri, Biharia-BorÅ – 6 km, SebeÅ-Turda lotul 2 – 24 de km, Ogra – Câmpia Turzii, lotul 3 – 16 km. Sunt obiective în lucru aflate în derulare, contracte aflate în derulare – între 30 Åi 80% (stadiu fizic – n. r.). Cele care sunt în 60-70-80%, am convingerea cÄ printr-o colaborare corectÄ Ã®ntre instituÅ£iile noastre,Â
între beneficiari Åi antreprenori, aceste obiective vor fi date în trafic în anul 2020, în diferite etape: la începutul anului, la mijlocul anului, pânÄ la sfârÅitul anului. Eu mÄ feresc sÄ spun ce spunea Rovana Plumb: ‘Vom da în trafic 180 de km de autostradÄ Ã®n 2019’. IatÄ, suntem la sfârÅitul anului 2019, Åi s-au dat în trafic 23 de kilometri”, a susÅ£inut Lucian Bode.Â
Ãn ceea ce priveÅte proiectele blocate, ministrul a menÅ£ionat autostrÄzile Craiova-PiteÅti Åi Sibiu-PiteÅti, dar Åi variantele ocolitoare BacÄu Åi Satu Mare.Â
„Cea de-a doua categorie: proiecte blocate, aflate în diferite stadii Åi pe care eu o datÄ ce spun le-am deblocat pot spune cÄ…de exemplu: Craiova-PiteÅti, tronsonul 2, 40 de km. Am emis ultimele patru ordine de începere pe Craiova-PiteÅti, tronsonul 2, tronsonul care cuprinde Åi centurile ocolitoare BalÅ Åi Slatina. Am întrebat constructorul: ‘Mai aveÅ£i vreun blocaj din partea noastrÄ, din partea statului?’ RÄspunsul a fost ‘nu’. Atunci, întrebarea fireascÄ a fost: ‘Când daÅ£i în trafic cei 40 de km?’ Åi a spus: ‘Conform contractului, în intervalul celor 24 de luni de contract’. Eu am convingerea, Åi am încredere în constructorul de pe tronsonul 2, este un constructor român, foarte bun, serios, care sunt convins cÄ va finaliza tronsonul 2 înainte de a închide cele 24 de luni de contract. De asemenea, Sibiu-PiteÅti secÅ£iunea 1, BoiÅ£a, 13 km – acolo mai avem nevoie sÄ se finalizeze proiectul tehnic, avem nevoie de emiterea autorizaÅ£iei de construire Åi la începutul anului demareazÄ lucrÄrile. VÄ dau o veste bunÄ: mâine, în ÅedinÅ£a de Guvern, pe ordinea de zi se aflÄ Åi exproprierile pe Centura TimiÅoarei. Eu am constatat, apropo de exproprieri, ca o parantezÄ, am constatat cÄ sunt blocate în minister de exemplu: Varianta ocolitoare BacÄu, Varianta Ocolitoare Satu Mare. Erau blocate de luni de zile. Chiar m-a sunat domnul viceprimar de la Satu Mare (…) Nu-i venea sÄ creadÄ cÄ dupÄ câteva luni de blocaj în minister în câteva zile am obÅ£inut toate avizele Åi am adoptat în Guvern HotÄrârea de Guvern privind exproprierile”, a adÄugat el.Â
Ãn ceea ce priveÅte întâlnirea de joi cu antreprenorii, Bode a susÅ£inut cÄ le-a cerut sÄ lucreze la obiective în condiÅ£iile în care statul român a fÄcut plÄÅ£ile aferente Åi, la rândul lor, sÄ-Åi plÄteascÄ subcontractorii.Â
„Apropo de întâlnirea de astÄzi cu antreprenorii. Le-am spus foarte clar: ‘AveÅ£i vreo plângere legatÄ de beneficiar în ceea ce priveÅte plÄÅ£ile?’ Nu a spus nimeni nimic. DacÄ eu, ca beneficiar, îţi plÄtesc Å£ie, antreprenor, am pretenÅ£ia ca stadiul fizic sÄ fie egal cu stadiul financiar. Åi mai am o pretenÅ£ie: sÄ-Å£i plÄteÅti subcontractorii, pentru cÄ majoritatea subcontractorilor sub firme mici, sunt firme româneÅti Åi care, dacÄ nu-Åi primesc banii 2-3-4 luni de zile, sunt aproape de faliment. Le-am transmis acest lucru Åi sper din tot sufletul cÄ au înÅ£eles”, a încheiat Åeful MTIC.
Raspandacul.ro