LEGE Nr. 467 din 12 decembrie 2006 privind stabilirea cadrului general de informare şi consultare a angajaţilor
ART. 1. Prevederile prezentei legi reglementează cadrul general de stabilire a cerinţelor minime ale dreptului la informare şi consultare a angajaţilor.
ART. 5. (1) Angajatorii au obligaţia să informeze şi să consulte reprezentanţii angajaţilor, potrivit legislaţiei în vigoare, cu privire la:
- a) evoluţia recentă şi evoluţia probabilă a activităţilor şi situaţiei economice a întreprinderii
- b) situaţia, structura şi evoluţia probabilă a ocupării forţei de muncă în cadrul întreprinderii, precum şi cu privire la eventualele măsuri de anticipare avute în vedere, în special atunci când există o ameninţare la adresa locurilor de muncă;c) deciziile care pot duce la modificări importante în organizarea muncii, în relaţiile contractuale sau în raporturile de muncă, inclusiv cele vizate de legislaţia română privind procedurile specifice de informare şi consultare în cazul concedierilor colective şi al protecţiei drepturilor angajaţilor, încazul transferului întreprinderii.
(2) Informarea se face într-un moment, într-un mod şi cu un conţinut corespunzătoare, pentru a permite reprezentanţilor angajaţilor să examineze problema în mod adecvat şi să pregătească, dacă este cazul, consultarea.
(3) Consultarea are loc:
- a) într-un moment, într-un mod şi cu un conţinut corespunzătoare, pentru a permite reprezentanţilor angajaţilor să examineze problema în mod adecvat şi să elaboreze un punct de vedere;
- b) la un nivel relevant de reprezentare a conducerii şi a reprezentanţilor angajaţilor, în funcţie de subiectul discutat;
- c) pe baza informaţiilor furnizate de angajator, în conformitate cu prevederile art. 3lit. e) şi a punctului de vedere pe care reprezentanţii angajaţilor au dreptul să îl formuleze;
- d) astfel încât să permită reprezentanţilor angajaţilor să se întâlnească cu angajatorul şi să obţină un răspuns motivat la orice punct de vedere pe care îl pot formula;
- e) în vederea negocierii unui acord privind deciziile care se încadrează în obligaţiile angajatorului, prevăzute la alin. (1) lit. c).
Trimis: 27 iunie 2019 13:23
Subiect: Consiliului Narional al SNTc – iunie 2019
Dragi colegi,
Gasiti informarea privind subiectele discutate pe durata Consiliului National al SNTc – iunie 2019 , cu reprezentanti ai Administratiei Telekom (Carmen Dumitrache – HR; Ruxandra Voda- Comunicare; Ovidiu Ghiman – B2B; Andrei Popovici – Operatiuni; Bogdan Vasile – Rezidential.
Subiectele discutate s-au axat pe:
– Se vinde Telekom?
– Se va externaliza IT-ul prin transfer de activitate?
– Se vor externaliza Call Centerele?
– Se va mai da o decizie de plecare cu acordul partilor?
– Se vor cumpara drepturile de retransmisie pentru Liga 1, de la firma EAD, unde ar mai participa Orange, Look Tv, TCS&RDS?
– Se va achizitiona 5G?
– Se va da bonusul de performanta pe 2018?
Raspunsurile au fost:
– Nu comentam, nu exista informatii in acest sens.
– Se cauta solutii de eficientizare si reducere de cheltuieli, fiind posibila externalizarea IT prin transfer de activitate.
– Nu a fost oferit un raspuns clar.
– Nu se stie la acest moment.
– Da, se vor achizitona drepturile de retransmisie Liga 1 (la aceste drepturi vorbim de o perioada contractual DE 5 ani, valoarea toatala a contractului fiind de 140 milioane euro).
– Se asteapta decizia ANCOM, dupa care se va decide daca se va achizitiona 5G.
– Nu se va acorda bonusul de performanta pe 2018, datorita cifrelor negative la EBIDTA. ( -17.2 % ).
Alte subiecte abordate:
– Cresterile salariale
– Introducerea programul inegal de lucru in structura retea de acces
Raspunsurile administratiei:
– Privind cresterile salariale toate structurile, Administratia a spus ca nu sunt fonduri, dar punctual va putea face o analiza de crestere salariala, acolo unde este cazul si acum se negociaza o crestere salariala pentru tehnicienii de retea.
– Sindicatul a propus sa se renunte la AA la CIM privind programul inegal de lucru si sa se faca tabele lunare cu semnaturi ale tehnicienior care sunt de accord cu programul inegal de lucru in luna urmatoare. Administratia (Dlul Andrei Popovici) a spus ca va verifica daca, legal, se poate renunta la AA in fata acestor tabele. Am cerut ca Programul Net Expert sa nu mai fie legat de semnarea AA la CIM privind programul inegal de lucru sau cei care nu au semnat AA la CIM sa nu mai fie in Programul Net Expert daca nu se acorda bonusurile la indeplinirea KPI urilor.
– Referitor la intrebarea ridicata privind viitorul Call Centerelor si in speta legat de inchiderea centrului de la Cluj, Administratia a raspuns ca nu se gandesc sa inchida nici un Call Center.
– Legate de concedierile individuale ale specialistilor suport si administrator spatii tehnice, Sindicatul a spus ca, desi, nu este de acord cu concedieri individuale, a cerut ca acestea sa se faca legal si cu respectarea legii pentru angajatii afectati, inclusiv cazurile sociale
– Sindicatul a cerut reluarea investitilor pentru dezvoltarea retelei de fibra si migrarea clientilor care sunt pe cupru pe fibra. Administratia a raspuns ca in acest an a fost stopata dezvoltarea retelei de FO pentru ca exista deja foarte multe porturi disponibile pe FO si neocupate.
– Sindicatul a semnalat catre Administratie, starea generala de nemultumire si mediul de lucru ostil in care angajati isi desfasoara activitatea angajati , datorata salarilor mici si insecuritatea locurilor de munca.
– Deasemenea s-a mai intrebat si daca vor mai fi reorganizari, raspunsul fiind ca este posibil sa mai apara si alte proiecte de reorganizare pe parcursul acestui an.
Multumesc
SNTM/CEO/MCSI/DT/OTE/20190629
CĂTRE: TELEKOM ROMÂNIA
În atenția domnului Miroslav MAJOROS, Director General
SPRE ȘTIINȚA:
Domnului Alexandru PETRESCU, MINISTRUL COMUNICAȚIILOR
Domnului Timotheus HÖTTGES, CEO DEUTSCHE TELEKOM AG
Domnului Michael TSAMAZ, PRESEDINTE – CEO OTE GROUP
Membrilor SINDICATULUI NATIONAL TELECOMUNICAȚII MOBILE
Conducerii Federației Naționale a Lucrătorilor și Confederației BNS
Stimate domn,
În temeiul dispozițiilor din Legea nr. 467/2006, a obligațiilor legale ce va revin cu privire la cadrul general de informare și consultare a reprezentanților angajaților, va solicitam următoarele informații oficiale:
- evoluția recentă și evoluția probabilă a activităților și situației economice a Telekom;
- situația, organigrama și evoluția probabilă a ocupării forței de muncă în cadrul Telekom, precum și cu privire la eventualele măsuri de anticipare avute în vedere, în special cele cu privire la amenințarea pierderii locurilor de muncă;
- transmiterea deciziilor care pot duce la modificări importante în organizarea muncii, în relațiile contractuale sau în raporturile de muncă, inclusiv cele vizate de legislație privind procedurile specifice de informare și consultare în cazul concedierilor colective și al protecției drepturilor angajaților, în cazul transferului companiilor.
Conform legii, în România, informarea se face într-un mod și cu un conținut corespunzător, pentru a permite reprezentanților SNTM să examineze problema în mod adecvat și să pregătească, dacă este cazul, consultarea.
Totodată, în scopul apărării drepturilor și promovării intereselor profesionale, economice și sociale ale membrilor SNTM, raportat la obligațiile ce vă revin conform art. 30 alin. (3) din Legea 62/2011, vă solicitam să ne comunicați în termen de 2 zile lucrătoare de la data desfășurării ședinței, Hotărârile consiliului de administrație sau ale altor organe asimilate acestuia, care privesc probleme de interes profesional, economic și social ale angajaților.
Cu încrederea că demersul nostru legal va fi bine primit, vă asigurăm de întreaga noastră considerație.
PREȘEDINTE,
BICA FLORIN