Pavilionul de Artă Bucureşti – Art Safari 2019, a şasea ediţie a manifestării care organizează anual a numărat 38.000 de vizitatori în perioada 27 septembrie – 6 octombrie, la Palatul Oscar Maugsch BCR, arată un comunicat remis MEDIAFAX.

Imaginea articolului Art Safari 2019. Cea de-a şasea ediţie a evenimentului dedicat artei din România a numărat 38.000 de vizitatori

Art Safari 2019. Cea de-a şasea ediţie a numărat 38.000 de vizitatori

Numărul exact de vizitatori al Pavilionului de Artă Bucureşti – Art Safari a fost de 38.151 de persoane.

Acest număr este cu 11% mai mare faţă de ediţia precedentă din mai 2018, când Pavilionul a fost vizitat de 33.946 de persoane.

Organizatorii au numărat nu mai puţin de 2.500 de copii printre vizitatorii Art Safari, 1.500 dintre aceştia participând şi la atelierele de creaţie din cadrul programului educaţional Art Safari Kids.

La evenimentul de deschidere din seara de joi, 26 septembrie, au participat 2.800 de invitaţi. Pentru prima dată, Art Safari Bucureşti a putut fi vizitat şi noaptea, în cadrul unor tururi ghidate organizate.

„Art Safari Bucureşti este primul şi singurul eveniment dedicat artei din România unde vizitatorii aşteaptă pe o distanţă de peste 1 km să intre în spaţiu, pentru a se bucura de capodoperele expuse. Încă o dată, cu ocazia ediţiei 2019 Art Safari, Bucureştiul s-a dovedit a fi nu doar locul unde bate inima culturală a României, ci şi o veritabilă capitală culturală europeană. Le mulţumim tuturor celor care au creat experienţa Art Safari 2019”, a declarat Ioana Ciocan, Director General Art Safari Bucureşti.

Art Safari 2019 a fost conceput sub forma unui muzeu temporar, care a găzduit pe o suprafaţă de 10.000 de metri pătraţi opere de artă românească de patrimoniu, artă Supercontemporană, artă contemporană internaţională şi instalaţii de artă, dar şi un program de conferinţe pe teme dedicate artei – Art Talks. Operele, asigurate pentru o valoare totală de aproximativ 15 milioane de euro, au provenit din muzee româneşti şi străine, dar şi din colecţii private naţionale şi internaţionale. O parte dintre lucrările de artă Supercontemporană şi instalaţii au fost create special pentru a fi expuse la Art Safari 2019.

Cea mai valoroasă lucrare provenită din colecţiile private de artă, expusă în cadrul Art Safari 2019, a fost nudul „În Iatac”, o pictură semnată de Nicolae Tonitza, asigurată pentru suma de 350.000 de euro, care a fost achiziţionată în anul 2011 de un colecţionar din Bucureşti.

Dintre lucrările de artă contemporană expuse în cadrul Pavilionului, preţul cel mai mare, 132.000 de dolari – l-a avut lucrarea „Carnival in Ruin”, semnată de Shen Shubin, un artist de 41 de ani, care activează şi vinde în China, ţară cu o piaţă de artă anuală evaluată la circa 50 de miliarde de euro. Printre cele mai vechi opere expuse în cadrul Art Safari 2019 a fost o marmură elenistică, reprezentându-l pe zeul Charon cu câinele Cerber, care datează din secolul al 3-lea î.Hr.

Pavilionul Muzeal „Tonitza şi geniul copilăriei” a fost curatoriat de Zoltán Soós şi a găzduit capodopere de Nicolae Tonitza, provenite de la prestigioase muzee şi colecţii private din România, dar şi din Europa, Tonitza fiind colecţionat şi în afara graniţelor. Echipa curatorială a Pavilionul Central „REPVBLICA. Despre umbre în sculptură” a fost compusă din Călin Dan, directorul general al Muzeului Naţional de Artă Contemporană (curator), Celia Ghyka (cercetare curatorială) şi Sandra Demetrescu (asistent curator). Pavilionul Supercontemporan „Young Blood. Arta timpului tău” a fost curatoriat de Mihai Zgondoiu, iar Pavilionul Internaţional „Made in China” a fost curatoriat de Ji Zhongpeng şi a găzduit lucrări de artă chineză contemporană, expuse pentru prima dată în Europa.

Conceptul arhitectural al muzeului temporar Art Safari, a aparţinut arhitectului Attila Kim, comisarul României la Bienala de Veneţia – ediţiile 2016 până în prezent.

Ambasadorii Art Safari 2019 au fost vedete, antreprenori, precum şi celebrităţi în social media: Ioan Cocan (co-fondator al companiei Tremend), Ada Condeescu (actriţă), Cristian Şimonca (blogger), Avi Cicirean (fondator Brand Minds) şi Cristian Preotu (fondatorul Grupului Le Manoir).

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here