Ne plîngem că Statul nu are autoritate. Din nefericire așa este. Avand experiență , mi-am permis să creionez cîteva motive care au dus la această situație.
Primul pas al ruperii autorității a fost la Evenimentul din decembrie 1989, cînd a fost lansat sloganul “ jos Securitatea”.
Sub denumirea “Securitate” se aflau 7 Direcții (din cea de a 7 a făceau parte 8 Unități Speciale: Filaj, Protejare Secrete de Stat, Comerț Exterior, Informatică și Documentare, Dezinformare, Secretariat-Juridic, Învățămînt-Mobilizare)
Dintre aceste Direcții doar a I a ( Informații Interne) și cîteva “ birouri” din a IV a ( Anchete Penale) aveau atribuții de Poliție Politică. Celelalte structuri din DSS aveau linia de lucru axată pe descoperirea și neutralizarea amenințărilor la adresa independenței, suveranității și integrității teritoriale a României. Cele mai mari amenințări erau considerate ca venind dinspre fosta URSS și Ungaria. (ca și astăzi)
Cine avea interes să dispară “Securitatea”? Ciupercuță într-un picior…. ghici ce e?
Al doilea pas a fost cînd s-a aprobat ca funcționarii din domeniul apărării să poarte uniformă doar la serviciu.
Să explic: portul uniformei (armată, poliție, pompieri, jandarmi, poliție de frontieră) era o mîndrie. Îți arăta poziția socială și faptul că statul recunoaște că ești demn de a-i purta insemnele.
Odată cu acceptarea în Sistemul de Apărare a persoanelor cu pregătire școlară precară, precum și acordarea de grade militare și profesionale, pe alte principii decît competența s-a ajuns repede la erodarea încrederii populației in capacitatea statului de a-si exercita obligația de a apăra cetățeanul și valorile constituționale.
Evident că fiecare dintre acești impostori și-au apropiat și au numit în funcții persoane obediente care le erau recunoscătoare, știind că prin competențe proprii niciodată nu ar fi ocupat asemenea funcții. Ilustrativ este numirea de către Sufrageristă, a penibilei Mirică Florentina ca șef serviciu “Combatere Corupție în Justiție”
Al treilea pas a fost desființarea rotației cadrelor în funcții, din Poliție și Armată. Lucrurile au fost gîndite ca cei cu funcții de conducere (de la Șef de Post, la șefi de Unități) să fie mutați in max 5 ani de la numirea în funcție, fie prin avansare fie pe funcții echivalente. Motivul era că din cauza inerției, se intra în rutina, astfel că acțiunile și vulnerabilitățile puteau fi ușor prevăzute și exploatate.
Pentru inconvenientele legate de aceste mutări, statul a prevăzut compensații-plata chiriei, decontare partiala a cheltuielilor de transport, etc.
Chiar daca cadrele nu au mai fost mutate, privilegiile le-au fost păstrate. Așa se explică bunăstarea acestor funcționari. Vin dintr-o localitate în alta, stau la rude, prieteni sau chiar in casa lor, cumparata pe numele parintilor sau altcuiva, iar din chiria primită de la stat, îsi acoperă rata la bancă.
Nepurtînd uniforme li se dau sume consistente, in compensație.
Înainte, pe stradă , prezența uniformelor, inhiba comiterea faptelor antisociale. Astăzi polițiștii și jandarmii, chiar fiind în timpul serviciului dar îmbrăcați civil, nu intervin mereu, cind asistă la la incălcări ale legii, preferind sa se uite in altă parte. Astfel evită complicațiile la care ar fi expusi de catre avocatii infractorilor, privind intervenția.
Îmi vine in minte 10 august 2018… jandarmii sunt anchetați de Procuratura lui Macovei-Lazăr – Plagiatoarea-Pârlog si Licu că au apărat Statul Român.
Presedintele țării…Werner, seful SRI, Hellwig, partidele de opoziție-cu Orban, Armand, Siegfried-toți “ români” consolideazaă disoluția statului român așa cum îl știam.
În condițiile astea….ce așteptări să ai?
Articolul Editorial/Lipsa autorității statului român apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.