Penurie de produse alimentare, de benzină şi de medicamente – acestea sunt posibilele consecinÅ£e ale unei ieşiri a Marii Britanii din UE în absenÅ£a unui acord, potrivit Agerpres. Regatul Unit s-ar confrunta cu o penurie de alimente, combustibil şi medicamente, dar şi cu blocaje în porturi şi cu reintroducerea unei frontiere fizice între Republica Irlanda şi provincia britanică Irlanda de Nord, potrivit unui document guvernamental, cu numele de cod ‘OperaÅ£iunea Yellowhammer’, citat de The Sunday Times.

  • Documentul menÅ£ionează repercusiunile ”cele mai probabile” ale unui Brexit fără plasă de siguranţă şi nu scenariile pesimiste şi subliniază lipsa pregătirilor în rândul companiilor şi opiniei publice.
  • Una dintre primele consecinÅ£e vizibile pentru consumatorii britanici şi europeni vizează roamingul – posibilitatea de a folosi reÅ£eaua unui operator de telefonie mobilă în străinătate. În cazul lipsei unui acord, serviciul de roaming, în prezent gratuit pentru consumatorii din interiorul Uniunii Europene, ar implica taxe pentru călătorii care vor trece Canalul Mânecii sau frontiera irlandeză.
  • Acelaşi lucru se va aplica pentru utilizarea cardurilor de plată, ce ar urma să implice taxe suplimentare, în timp ce procedurile bancare ar deveni ”mai lente”, potrivit Londrei. În interiorul Uniunii Europene, clienÅ£ii băncilor de investiÅ£ii din Regatul Unit nu vor mai putea face apel la serviciile lor financiare.
  • În sectorul manufacturier, numeroase companii rămân sub ameninÅ£area unui divorÅ£ dezordonat în octombrie, apropierea Crăciunului făcând mai dificilă constituirea stocurilor, conform principalei organizaÅ£ii patronale britanice, CBI.
  • În privinÅ£a serviciilor, au fost încheiate diverse acorduri cu UE, printre care un acord pe un an pentru protejarea pieÅ£ei produselor financiare derivate de la Londra.
  • Potrivit CBI, aproximativ 3.000 de avocaÅ£i sunt înregistraÅ£i în Irlanda, Å£ară membră a Uniunii Europene, pentru a le permite să continue să-şi exercite profesia în UE.
  • Blocul comunitar european a subliniat că ar pune imediat în aplicare controale vamale, inspecÅ£ii privind securitatea alimentară şi verificarea normelor europene la frontiera sa cu Regatul Unit. De teama unor perioada lungi de aşteptare la cele mai frecventate puncte de trecere a frontierei, în special în portul Dover, britanicii au deschis noi puncte de trecere a graniÅ£ei şi au suplimentat personalul administrativ în mai multe porturi.
  • Uniunea Europeană a acceptat să prelungească dreptul automat al companiilor britanice de a opera zboruri către cele 27 de ţări membre, însă numai până în martie 2020.
  • Serviciile feroviare prin tunelul de sub Canalul Mânecii (Eurostar) ar putea de asemenea continua să funcÅ£ioneze neschimbat, timp de trei luni.
  • Regatul Unit, care în mod normal dispune de trei luni de stocuri de medicamente, şi-a sporit rezervele pentru a beneficia de şase săptămâni suplimentare.
  • Å¢ara va părăsi AgenÅ£ia europeană a medicamentului, dar va continua să recunoască temporar testele şi certificatele europene pentru a evita o dublă procedură şi o ruptură a lanÅ£ului de aprovizionare.
  • Londra nu va mai putea utiliza, totuşi, băncile de spermă europene: instituÅ£iile britanice vor trebui să încheie noi acorduri şi vor putea face apel la importuri venite din alte părÅ£i.
  • Britanicii în vacanÅ£e în Europa ar putea, în egală măsură, să trebuiască să obÅ£ină un permis de conducere auto internaÅ£ional.

Potrivit unui oficial britanic, documentele privind ‘OperaÅ£iunea Yellowhammer’ au fost scurse către presă de către un fost ministru britanic într-o încercare de a influenÅ£a negocierile actualului guvern de la Londra cu UE. La rândul său, ministrul Michael Gove, responsabil cu organizarea unui eventual Brexit fără acord, a apreciat că acest dosar reprezintă doar ”cel mai rău scenariu posibil” dacă pe 31 octombrie Regatul Unit se retrage din UE fără un acord.

Raspandacul.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here