Iata ca o surpriza neplacuta vine de la CJUE, la nici trei zile de cand s-a publicat OUG nr.62/2019 privind apelul de urgenta 112 si inregistrarea cartelelor prepaid cu date de identificare a persoanei, entitate comunitara ce a stabilit prin Hotararea in cauza C-417/18, data in 05.09.2019 faptul ca si terminalele ce nu au inrolat un SIM asignat/conectat la reteaua publica de comunicatii electronice si/sau servicii de comunicatii electronice destinate publicului trebuie sa permita apelul la 112.

Astfel redau textul final din hotararea in cauza

„Articolul 26 alineatul (5) din Directiva 2002/22/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 7 martie 2002 privind serviciul universal și drepturile utilizatorilor cu privire la rețelele și serviciile electronice de comunicații (Directiva privind serviciul universal), astfel cum a fost modificată prin Directiva 2009/136/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 noiembrie 2009, trebuie să fie interpretat în sensul că impune statelor membre, sub rezerva fezabilității tehnice, obligația de a se asigura că întreprinderile în cauză pun la dispoziție gratuit informațiile referitoare la localizarea apelantului autorității care tratează apelurile de urgență la numărul european unic pentru apelurile de urgență „112” imediat ce apelul ajunge la autoritatea menționată, inclusiv atunci când apelul este efectuat de pe un telefon mobil neechipat cu o cartelă SIM.”

Deci cred ca pe fondul acestei Hotarari CJUE, obligatorie pentru statele comunitare, se impune in regim de urgenta ca Avocatul poporului sa solicite CCR analiza constitutionalitatii prevederilor OUG nr.62/2019, iar Parlamentul sa respinga acest act normativ aberant si neconstitutional!

Mai jos cititi comunicatul oficial al CJUE! si comparati cu ineptiile oficialului STS referitoare la aplearea 112 fara cartela valida in terminal!

” Ionel Sorin Bălan, STS: În România nu se poate suna la 112 fără cartelă SIM
Legat de aspectul că în unele țări UE există posibilitatea de a suna la 112 și fără SIM (cartelă sau abonament), a oferit explicații reprezentantul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS).
„Conform art 70 alin 1 si 2 din OUG 111/2011 privind comunicațiile electronice, pentru ca un apel de urgență să fie preluat de un operator de telefonie mobilă, care are acoperire în zona de unde se inițiază apelul, apelantul trebuie sa aibă calitatea de utilizator final al unui serviciu de comunicații, aceasta condiție fiind îndeplinită doar dacă în telefon există un SIM valid indiferent dacă este o cartelă prepay sau un abonament.
În ceea ce privește recomandările Institutului European pentru Standardizare în comunicații, se găsește stipulat că fiecare stat stabilește prin norme interne posibilitatea apelării numărului de urgență 112 cu SIM sau fără cartelă. Propunerea noastră este însă clară, având în vedere faptul că intenționăm să identificăm utilizatorii prepay. Dacă vom ajunge și în situația să putem apela de pe orice telefon fără să avem posibilitatea identificării apelantului, situația va fi cu mult alta decât în prezent, adică spre un scop diferit stabilit de propunerile de față.”, a declarat generalul Ionel Sorin Bălan, prim-adjunct al directorului STS.”, precizeaza expertul SRI, col ® Ion Dedu. (Paul D.).

https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-23327708-arafat-d…

https://curia.europa.eu/…/applic…/pdf/2019-09/cp190105ro.pdf

 

Articolul Ineptiile oficialului STS/Se impune ca Avocatul poporului sa solicite CCR analiza constitutionalitatii prevederilor OUG nr.62/2019, un act normativ aberant si neconstitutional! apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here