Grupul auto francez Renault a anunÅ£at vineri o scÄdere a vânzÄrilor în trimestrul al treilea, ca urmare a declinului producÅ£iei partenerilor Nissan Åi Daimler, închiderii pieÅ£ei iraniene Åi scÄderii cererii pentru automobile echipate cu motoare diesel, informeazÄ Reuters, potrivit Agerpres.
Ãn perioada iulie-octombrie, veniturile realizate de grupul Renault au scÄzut cu 1,6%, pânÄ la 11,296 miliarde euro, în timp ce
înmatriculÄrile mondiale ale grupului, care cuprinde mÄrcile Renault, Dacia, Lada, Alpine, Renault Samsung Motors Åi Jinbei Huasong, au scÄzut cu 4,4% pânÄ la 852.198 vehicule.
Proprietarul Dacia i-a Åocat pe investitori sÄptÄmâna trecutÄ când a emis un avertisment de profit iar vineri a oferit explicaÅ£ii pentru vânzÄrile sale sub aÅteptÄri. Astfel, în Europa, unde livrÄrile Renault au scÄzut cu 3,4% chiar dacÄ piaÅ£a a crescut cu 2,4%, compania a dat vina pe rezultatele solide din perioada similarÄ a anului trecut precum Åi pe întârzierile înregistrate la introducerea noii versiuni a modelului Clio. Acest model, a doua cea mai bine vândutÄ maÅinÄ din Europa, ar urma sÄ joace un rol central în politica de majorare a preÅ£urilor pentru grupul Renault.
CiteÈte Èi: Un mare scandal stÄ sÄ BUBUIE în PNL: favorit de pe lista cu miniÈtri din cabinetul Orban, denunÈat la DNA
Conform cifrelor publicate vineri, scÄderea vânzÄrilor în trimestrul al treilea a afectat în principal marca Renault, în cazul cÄreia livrÄrile de autoturisme Åi utilitare au scÄzut cu peste 10% în trimestrul al treilea. Ãn schimb, în cazul mÄrcii Dacia, livrÄrile au crescut cu 9,3% în trimestrul al treilea pânÄ la 166.176 unitÄÅ£i. Pe ansamblul primelor nouÄ luni, un numÄr de 563.268 de autoturisme Åi utilitare marca Dacia au fost vândute la nivel mondial.
Pe piaÅ£a din România, grupul Renault a vândut în primele nouÄ luni ale acestui an un numÄr de 52.871 de vehicule, ceea ce plaseazÄ România pe locul 15 în clasamentul celor mai importante pieÅ£e pentru grupul francez.
Pentru 2019, grupul Renault Åi-a revizuit în jos estimÄrile privind evoluÅ£ia pieÅ£ei auto mondiale, care ar urma sÄ Ã®nregistreze un declin de aproximativ 4%, faÅ£Ä de unul de 3% cât estima anterior. Ãn ceea ce priveÅte propriile sale rezultate, Renault mizeazÄ pe o scÄdere a vânzÄrilor cuprinsÄ Ã®ntre 3% Åi 4% în acest an Åi pe o marjÄ operaÅ£ionalÄ de ordinul a 5%, faÅ£Ä de obiectivul precedent de 6%.
Compania Dacia a fost preluatÄ de Renault în anul 1999. RelansatÄ Ã®n 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucÄtor de notorietate pe piaÅ£a auto europeanÄ.
Raspandacul.ro