Connect with us

Uncategorized

RAPORT ACTIVITATE RASP 2019/ Raul Petrescu – la doi ani de la preluarea mandatului

Published

on

Ieri, intr-o Conferinta de Presa, Raul Petrescu – directorul general al RASP, a prezentat raportul activitatii la doi ani de la preluarea mandatului.

    Activitatea desfasurata de Serviciile/ Birourile/ Compartimentele specializate din cadrul Regiei este orientata in directia realizarii sarcinilor rezultate din obiectul de activitate, cu accent pe urmarirea realizarii atributiilor si raspunderilor ce revin Autoritatilor Administratiei Publice Locale, definite prin Legea 326/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.

I.ACTIVITĂŢI CURENTE

  • monitorizarea derularii activitatii operatorilor de servicii publice privind:
    • respectarea obligatiilor contractuale asumate de operatori;
    • respectarea cerintelor din regulamentele serviciilor publice;
    • performanta si calitatea serviciilor publice furnizate/prestate;
    • asigurarea parametrilor utilitatilor publice, in scopul realizarii exigentelor consumatorilor pe intreaga durata a exploatarii ;
    • modul de exploatare si mentinerea in exploatare normala a sistemelor publice;
    • implementarea programelor de investitii legate de modernizarea sau extinderea serviciilor publice;
    • propunerile de ajustare a preturilor si tarifelor pentru serviciile publice ;
    • monitorizare transport public urban (incepand cu luna august 2015).

 

  • monitorizarea calitatii factorilor de mediu, precum si respectarea legislatiei de protectia mediului in municipiul Ploiesti;
  • administrarea statiei de epurare si operarea serviciului public de epurare ape uzate;
  • prestari servicii catre asociatii de proprietari privind defalcarea consumurilor de energie termica si implicit a costurilor pentru incalzire.;
  • monitorizarea implementarii proiectului investitional „Modernizarea sistemului de  colectare si epurare a apelor uzate din municipiul Ploiesti”;
  • prestari servicii de vidanjare ale puturilor absorbante pentru persoane fizice si juridice.

 

  1. ACTIVITATI DE RELATII CU PUBLICUL:
  • inregistrarea, investigarea, solutionarea sesizarilor si reclamatiilor cetatenilor privind calitatea serviciului si informarea acestora de termenele si modul de rezolvare a problemelor aparute;
  • organizarea de programe de audiente cu persoane fizice si juridice;
  • punerea la dispozitia publicului, in conditiile legii, a informatiilor de interes public privind domeniul specific serviciilor publice;
  • organizarea de actiuni de educare si constientizare a cetatenilor privind protectia mediului;
  • prestari servicii de dispecerat, prin preluarea si monitorizarea reclamatiilor.

 

DATE FINANCIARE

ANUL 2018:

CIFRA DE AFACERI : 11.515.287 LEI

VENITURI PROPRII :     357.282 LEI

PROFIT NET :                 164.944 LEI

 

30 SEPTEMBRIE 2019:

CIFRA DE AFACERI: 8.507.585 LEI

VENITURI PROPRII :      212.792 LEI

PROFIT NET:                    66.280 LEI

La nivelul anului 2019, realizarea majora a RASP o constituie Hotararea Curtii de Apel din data de 02.10.2019, prin care a fost respins recursul formulat de catre ABAB – BUZAU – Ialomita , impotriva RASP si astfel se mentine Hotararea Tribunalului Prahova, de anulare a  autorizatiilor de gospodarire a apelor emise de catre aceasta pentru statia de epurare  a apelor uzate Ploiesti.

Astfel, au fost anulate amenzi in suma de 3.276.316 lei, din care regia a efectuat plati in valoare de 1.164.806 lei, suma ce urmeaza a fi recuperata pe calea instantei;

La nivelul Biroului Juridic penalitatile inregistrate pe parcursul perioadei 2016-2018 au fost contestate in instanta.   

1.BIROUL IMPLEMENTARE PROIECT STATIE DE EPURARE :

Continua in 2019 activitatile privind administrarea si exploatarea Statiei de Epurare Ape Uzate din Municipiul Ploiesti;

  • participarea in cadrul comisiilor pentru expertiza tehnica pentru Statia de Epurare pentru a se identifica modul cum s-a relizat obiectvul tinand cont de stadiul lucrarilor realizate in proportie de 80%.
  • Intalnire cu C.F. Thymian Holding G.m.b.H. in vederea emiterii autorizatiei de constructie de la Consiliul Judetean Prahova.

Corespondenta cu UAT Ploiesti :

  • Participarea la sedinta de lucru organizata la sediul U.A.T. Ploiesti, in vederea reluarii lucrarilor pentru obiectivul de investitii: ”Modernizarea sistemului de colectare si epurare a apelor uzate din municipiul Ploiesti”.
  • Participarea la sedinta de lucru organizata la sediul Prefecturii Prahova, cu Comisia de Dialog Social in vederea prezentarii stadiului obiectivul de investitii: ”Modernizarea sistemului de colectare si epurare a apelor uzate din municipiul Ploiesti”.
  • privind deblocarea garantiei de buna executie catre constructorul C.F. THYMIAN HOLDING G.m.b.H. pentru lucrari executate in proportie de 100% din cadrul proiectului;

 

  1. BIROUL PROTECTIA MEDIULUI SI MONITORIZARE POSTINCHIDERE RAMPA TELEAJEN

2018

-“Scoate deseurile din casa ta”, distrubuire premii castigatorilor la tombola – in urma campaniei de colectare a  deseurilor de echipamente electrice si electronice, precum si

– “Festivalul de Film” pentru a marca Ziua mondiala a mediului in data de 5 iunie;

-Scoala Reciclarii” program la care participa  unitatile de invatamant;

  • seminarii realizate la Centrul Municipal din str. Ciprian Porumbescu si la scoli cu tema “Protectia Mediului in contextul prevenirii si combaterii poluarii”
  • pentru cresterea eficientei energetice la sfarsitul anului au fost achizitionate si montate repartitoarele;
  • au fost initiate demersurile pentru asigurarea fondurilor bugetare necesare realizare Planului de calitate aer la nivelul municipiului Ploiesti;
  • au fost gestionate conform Acordului de Mediu, activitatile postinchidere Rampa Teleajen;

pentru conformarea cu cerintele legale este necesar sa se actualizeze hartile de zgomot, astfel au fost finalizate  hartile strategice de zgomot si avizate de catre Agentia de Protectia Mediului in anul 2018, iar in prezent, exista proiect de hotarare pentru aprobarea aprobarea Planului de acțiune pentru reducerea nivelului de zgomot urban pentru Municipiul Ploiești și aprobarea măsurii privind declararea unei zone liniștite în interiorul Parcului Regele Mihai I al României

  • 2019
  • continua activitatile eco-civice pentru constientizarea elevilor dar si a cetatenilor pentru protejarea mediului;
  • referitor la conformarea cu cerintele legale pentru realizarea Planului de calitate aer la nivelul municipiului Ploiesti, in trim II, RASP a avut in inspectie comisarii Garzii Nationale de Mediu Comisariatul General in legatura cu stadiul de elaborare a Planului anterior mentionat ;
  • s-a purtat corespondenta cu CEPROCIM SRL pentru elaborarea Planului integrat de calitate a aerului, se pun la dispozitie datele de intrare, solicitate de se monitorizeaza si se evaluaza zilnic nivelul de poluare atmosferica – consultare site http://apmph.anpm.ro/articole/buletine_calitate_aer; Centralizarea datelor receptionate de la Agentia pentru Protectia Mediului Prahova cu referire la calitatea aerului din municipiul Ploiesti si intocmire grafice pentru indicatorii monitorizati, in diferite puncte de masurare din municipiul Ploiesti;
  • s-a participat la dezbatere publica pe proble de calitate a aerului la invitatia ONG – Fundatia Pancuantic, dezbatere organizata in cadrul Primariei;
  • s-a purtat corespondenta cu Primaria in vederea realizarii reparatiilor/investitiilor la Digul de Gabioane, deteriorat in perioada ploilor din primavara. In acest sens, suma de 240.000 lei considerata de OMNIASIG, despagubire, a fost virata in contul Primariei, pentru a fi utilizata tocmai in acest scop;

 

  1. BIROUL SALUBRITATE VERIFICARE CAI PUBLICE

la fel ca in anul 2018 :

  • se monitorizeaza derularea contractelor incheiate cu operatorul de salubritate, dar si functionalitatea si calitatea serviciilor prestate :
  • Contractul avand ca obiect delegarea gestiunii servciului de salubrizare pentru activitatile de curatenie cai publice si deszapezire in municipiul Ploiesti ;

Activitatea se desfasoara conform unui program de salubritate intocmit de comun  acord cu operatorul.

  • Contractul avand ca obiect delegarea prin concesiune a gestiunii a activitatii de colectare, transport si transfer a deseurilor municipale si calitatea municipoului Ploiesti de membru in ADI Deseuri PRAHOVA.

In anul 2019, referitor la problemele intampinate de operator, din cauza grevelor spontane organizate de salariatii Rosal, pentru nerespectarea programului de ridicare a deseurilor municipale de la utilizatori, au fost aplicate sanctiuni, conform cu procesele verbale incheiate de inspectorii din cadrul biroului.

Desemeni prin actiuni intreprinse impreuna cu Politia Locala au fost aplicate sanctiuni conform prevederilor HCL nr. 228/2006 pentru aprobarea Regulamentului privind aplicarea unor masuri pentru gospodarirea localitatii si constatarea faptelor ce constituie contraventii .

  • Contractul avand ca obiect delegarea gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatile de dezinsectie, dezinsectie si deratizare in municipiul Ploiesti ;
  • In anul 2019 a fost intocmit proiectul de hotarare pentru instituirea taxei speciale de salubrizare pentru utilizatorii beneficiari si acestui serviciu care nu au incheiat contract de salubrizare si beneficiaza de acest serviciu ; In acest sens s-au indentificat in cadrul unui program comun cu Serviciul Public Finante Locale, nr de pesoane care nu figureaza cu contract de salubrizare sau care nu sunt declarate .

 

  1. BIROUL ILUMINAT PUBLIC

la fel ca in anul 2018 :

  • se monitorizeaza activitatea operatorului serviciului public de iluminat ;
  • citirea contorilor de energie electrica ;
  • monitorizarea contractului de service ceasuri ;

in aceasta perioada, operatorul serviciului de iluminat public monteaza instalatii de iluminat ornamental festiv

  • Activitatea va fi imbunatatita fata de 2018 prin cuprinderea mai multor locatii tinand cont de participarea si altor operatori de utilitati publice care oun la dispozitie componente de iluminat festiv : CORAL IMPEX, VEOLIA ENERGIE PRAHOVA ;
  • Pe langa aceste aspecte, anul acesta « Oraselul Copiilor » va fi anul acesta organizat in Parcul Municipal Vest, care va avea specific feeric.

 

  1. BIROU MONITORIZARE TRANSPORT PUBLIC URBAN

Prin specificul activitatii de monitorizare si control, Biroul Monitorizare Transport Public Urban din cadrul RASP Ploiesti, infiintat in baza HCL 265/2015, urmareste modul de efectuare si conformitatea serviciului de transport public local de persoane, efectuat de catre SC TCE SA Ploiesti in baza contractului de delegare.

 

 

ACTUAL – Contract  NOU de delegare de gestiune aliniat la Reg. 1370/2007 al C.E. (2019-2024)

Activitatea de monitorizare cuprinde:

  • evaluarea modului in care Operatorul de transport executa serviciul de utilitate publica incredintat, a modului de utilizare si administrare a sistemului tehnico-edilitar(infrastructura si mijloace de transport)concesionat catre acesta.(verificari teren);
  • verificarea si certificarea cheltuielior inregistrate in urma acordarii subventiilor la transportul public local de persoane pentru categoriile sociale beneficiare in conformitate cu legislatia si normativele in vigoare.(verificari teren);
  • verificarea si analiza documentelor tehnice inaintate lunar si asumate de catre Operator
  • analiza gradului de indeplinire a indicatorilor de performanta stabiliti prin contract, raportati bianual de catre Operator;
  • analiza propunerilor de imbunatatire a calitatii serviciului de transport persoane, de stabilire , ajustare și modificare a tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane, a sesizarilor inaintate spre rezolvare, participarea in cadrul comisiilor tehnice infintate la nivelul UAT Ploiesti pentru proiectele ce implica transportul in comun la nivelul municipiului Ploiesti, etc;
  • actiuni de control a modului de indeplinirea a atributiilor de serviciu a echipelor de controlori de  bilete ale TCE;
  • Totodata la momentul prezentei BMTPU analizeaza si propunerea Operatorului de ajustare a tarifelor la titlurile de calatorie ptr transportul public local de persoane – stadiul – au fost solicitate in completare documente justificative.

 

  1. 6. BIROUL APA CANAL

      Pentru specificul activitatii,  BAC monitorizeaza si controleaza modul cum operatorul APA NOVA gestioneaza Serviciul Public de alimenatre cu apa si canalizare in municipiul Ploiesti, vizand urmatoarele:

  • Exista procedura de renegociere a contractului privind posibilitatea realizarii de catre operatorul APA NOVA a lucrarilor ample de “strapungere” in Cartierul Mitica Apostol, prin realizarea de bransamente, etc in acest cartier.
  • Respectarea a prevederilor contractului de concesiune si a Regulametului de organizare si functionare a a serviciul;ui public de alimentare cu apa si canalizare in municipiul Ploiesti;

In acest sens, se analizeaza si promoveaza programul anual de eficientizare a serviciului public de alimentare cu apa si canalizare, concretizat in programul anual de investitii pe anul 2019, propus de APA NOVA si aprobat in HCL NR. 26/18.02.2019:

EXEMPLU :

  • in perioada iulie-septembrie au fost verificate obiective aprobate in programul 2019:
  • INLOCUIRE RETEA SI RACORDURI : STR Berzei, str. Malu Rosu, str. Bdul Republicii nr. 13A, B-E5;
  • INLOCUIRE RETEA DE APA SI BRANSAMENTE: str. Poienitei, Islazului, Traian Savulescu, Lanului, Trenului etc.

–    alaturi de detinatorii de retele reprezentanti BAC participa la predarea de amplasament/receptie         pentru investitie de reabilitatrea a retelei de apa, reabilitare retea de canalizare prevazute in programul de investii al PMP sau al operatorului: str Nicopole, str. Traian, str Sudorului, str Libertatii, str. Spatari SI Poienitei ( finalizate in trim III ).

Pe parcursul trim III s-a intocmit situatie cu identificarea gospodariilor/persoanelor juridice neracordate la sistemul public de canalizare, astfel cum ste cerinta prevazuta de legislatia in vigoare;

  1. BIROUL RETELE REPARTITOARE COSTURI

In perioada de extrasezon (iunie – octombrie), in baza cererilor de verificare gratuita a echipamentelor de la asociatiile de proprietari care au incheiate cu RASP contracte de repartizare a costurilor pentru incalzire, sunt planificate inspectii in teren. Procedura respecta dispozitiile ordinelor ANRSC nr. 233/2004 si 343/2010;

Vor exista discutii cu furnizorul de echipamente pentru realizarea de campanii ample de constientizare pentu implementarea sistemului de montare repartitoare de calitate mai buna (precizie citire etc.)

In acest sens, se vor stabili intalniri cu persoane fizice si juridice, organizate la nivel de Primarie.

  1. COMPARTIMENT INCALZIRE URBANA

Prin specificul activitatii de monitorizare si control, Compartimentul Incalzire Urbana din cadrul RASP Ploiesti urmareste monitorizarea derularii activitatii serviciului public de alimentare cu energie termica.

-La nivelul anului 2019, in luna aprilie,  a fost intocmit Raportul tehnic de specialitate pentru proiectul de hotarare privind aprobarea Actului aditional nr. 4 la Contractul de delegare prin concesiune a gestiunii serviciului public a judetului Prahova de alimentare cu energie termica produsa in mod centralizat in sistem productie-transport-distributie pt municipiul Ploiesti ( HCL 128/aprilie 2019), pentru prelungirea contractului cu VEOLIA pe o perioada de  3 ani . (15 mai 2022)

-In vederea elaborarii Strategiei nationale pentru accelerarea dezvoltarii serviciilor comunitare de utilitati publice, la nivelul trim II s-a cules date de la operatorii serviciillor publice.

A fost actualizata strategia de termie, in trim  III la nivelul Municipiului Ploiesti prin posibilitatea accesarii de fonduri in programul operatorului 2020 – 2027, tinanad cont de optiunea Consiliului Local de a prelua sistemul  de productie de la  Brazi in administrarea municipiului .

In prezent se actualizeaza contractul, respectiv Actul aditional nr. 4 la Contractul de delegare prin concesiune a gestiunii serviciului public cu posibilitatea includerii de prevederi conform Ordonantei nr.53/2019 .

  1. SERVICIUL DOMENIUL PUBLIC SI PRIVAT – Monitorizarea activitatii operatorului de utilitate publica de administrare a domeniului public si privat s-a facut urmarind obiectivele prezaute in contractele de delegare, astfel :
  • Amenajarea parcurilor gradinilor si a zonelor verzi pe teritoriul municipiului Ploiesti
  • Administrarea cimitirelor pe teritoriul municipiului Ploiesti;
  • Servicul Tehnic;

Pentru eliminarea disconfortului si constientizarea populatiei de a pastra curatenia in zona paraului Dambu, au fost organizate activitati de igienizare si salubrizare unde au participat reprezentanti ASSC, SGU, ROSAL si RASP care a monitorizat activitatea. Actiunea s-a desfasurat in luna august, paraul Dambu :1) zona str Namaloasa;

2) zona cuprinsa intre str. Mihai Bravu – str. Apelor;

Exista program la nivel RASP, in functie de necesitatile si cerintele cetatenilor pe zone , fomate din echipe  mobile mixte pentru realizarea de activitati specifice ( strans deseuri, toaletat copaci, etc) Programul este comunicat SGU pentru a fi pus in aplicare .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Uncategorized

O actualizare importantă pentru utilizarea de zi cu zi: HONOR anunță lansarea MagicOS 10

Published

on

By

Continue Reading

Uncategorized

Cele mai bune site-uri pentru închirierea mașinilor fără depozit și card de credit

Published

on

By

Închirierea unei mașini fără depozit și fără card de credit a devenit o cerință tot mai frecventă pentru turiști și pentru cei care călătoresc în interes de afaceri. Mulți vizitatori nu vor să blocheze sume mari pe card sau folosesc doar carduri de debit. De aceea este important să alegem platforme care afișează oferte reale, cu condiții transparente și opțiune de plată la preluare. Mai jos prezentăm două dintre cele mai eficiente site-uri pe care le puteți folosi în România și pentru destinații populare din străinătate.

TOP 1. Findycar.ro

Findycar.ro este o platformă de tip agregator care adună oferte de la companii locale de închirieri. Avantajul principal este că puteți căuta direct mașini care se închiriază fără depozit și fără card de credit. Interfața este simplă, rezultatele sunt afișate clar și fiecare ofertă arată ce este inclus în preț. Pentru mulți utilizatori contează că pot plăti la sosire sau la ridicarea mașinii.

Un alt plus este că Findycar.ro lucrează cu flote variate. Se găsesc modele economice, mașini de oraș, SUV pentru familii și chiar mașini potrivite pentru vacanțe în insule sau destinații turistice. Platforma arată și opțiuni de asigurare extinsă, astfel încât clientul să nu fie nevoit să blocheze bani ca garanție.

TOP 2. Rentcarfy.com

Rentcarfy.com funcționează pe același principiu comercial orientat spre client. Scopul este să ofere închiriere de mașini la preț corect, cu plată la preluare și fără să fie obligatoriu cardul de credit. În multe destinații există chiar și opțiunea de a plăti cash sau cu card de debit. Pentru cei care călătoresc des în Dubai, Cipru, Turcia sau Grecia acest lucru este foarte util.

Platforma listează clar dacă este necesar depozit și ce tip de asigurare este disponibilă. Multe oferte includ asigurare cu acoperire mare, astfel încât clientul să nu riște costuri suplimentare. Rentcarfy.com este potrivit și pentru utilizatori care vor să compare rapid prețurile din mai multe orașe. Pentru alte regiuni se poate folosi și site-ul nostru de închirieri internaționale care funcționează pe aceleași principii de transparență.

Tabel comparativ al platformelor

SiteDepozitCard de creditAsigurare
Findycar.roNu este obligatoriu la multe oferteNu este obligatoriu, se acceptă și debitOpțiuni de asigurare extinsă afișate la rezervare
Rentcarfy.comDisponibile oferte fără depozitÎn multe cazuri nu se cere card de creditAsigurare de bază inclusă, extra contra cost

De ce să alegem site-uri agregatoare

Platformele care centralizează oferte de la mai multe companii locale sunt mai flexibile decât marile branduri internaționale. Ele permit filtrarea după condiții reale de închiriere. Asta înseamnă că puteți bifa doar mașini fără depozit, doar mașini fără card de credit sau doar mașini cu plată la preluare. În plus există de obicei suport în limba română sau în engleză și este mai ușor de modificat rezervarea.

Închiriere fără depozit și fără card de credit

Când vedem oferta fără depozit înseamnă că firma nu va bloca o sumă mare pe card. Când vedem fără card de credit înseamnă că se poate plăti cu card de debit sau la fața locului. Este o soluție bună pentru familii, pentru călătorii care nu folosesc carduri de credit sau pentru cei care nu vor să expună plafonul cardului în străinătate.

Pentru rezervări rapide în România și în destinații turistice populare recomandăm în primul rând Findycar.ro și Rentcarfy.com. Ambele pun accent pe prețuri reale și pe condiții clare. Dacă aveți nevoie de oferte suplimentare pentru alte țări puteți apela și la platforma noastră de închirieri internaționale care lucrează cu aceleași criterii de transparență, închiriere fără depozit și fără card de credit.

Continue Reading

Uncategorized

Divorțul – un pas dificil, dar începutul unei vieți noi

Published

on

By

Pentru mulți oameni, momentul în care ajung în pragul divorțului pare a fi sfârșitul unei etape importante din viață. De fapt, pentru cei care aleg să privească lucrurile cu maturitate și curaj, divorțul poate deveni prilejul unui nou început, mai echilibrat și mai sănătos.

Diferențele emoționale și psihologice dintre femei și bărbați, modul diferit de a comunica și de a percepe relațiile pot duce, uneori, la neînțelegeri profunde. În ciuda eforturilor de a repara relația, există situații în care despărțirea este singura soluție corectă pentru ambele părți.

Impactul emoțional al despărțirii

Despărțirea nu este niciodată ușoară. Atunci când un mariaj se încheie, mai ales după o perioadă lungă de căsnicie, efectele sunt resimțite puternic pe plan emoțional, psihic și chiar fizic.
Divorțul poate afecta:

• echilibrul emoțional al partenerilor
• stabilitatea psihologică, mai ales în cazul relațiilor lungi
• copiii, care pot resimți separarea ca pe o traumă

În aceste momente, comunicarea devine dificilă, iar tensiunile pot crește. Mulți foști parteneri ajung să se comporte total diferit, dominând resentimentele și dorința de a demonstra „cine are dreptate”.

Cum se schimbă dinamica în timpul divorțului

În timpul procesului de divorț, comportamentul partenerilor se modifică adesea radical. Apar nervi, frustrări, reproșuri și chiar dorința de răzbunare.
În special atunci când există copii, discuțiile pot degenera în dispute privind:

• domiciliul minorului
• programul de vizitare
• contribuția financiară la cheltuielile de creștere și educare

De aceea, este esențial să eviți deciziile luate la nervi sau sub impulsul emoțiilor. Mulți oameni, din dorința de a încheia rapid un capitol dureros, fac compromisuri care îi dezavantajează ulterior.
Exemple frecvente includ renunțarea la bunuri valoroase, asumarea unor datorii sau semnarea unor acorduri fără o analiză atentă. În toate aceste situații, consultanța unui avocat specializat în dreptul familiei este esențială.

Divorțul la notar

Cea mai simplă și rapidă procedură este divorțul la notar. Acesta poate fi finalizat în aproximativ 30 de zile, cu condiția ca ambii soți să fie de acord asupra tuturor aspectelor.
Sunt necesare două întâlniri la notar, la care ambii parteneri trebuie să fie prezenți.
Pentru ca divorțul să fie pronunțat, este obligatoriu să existe un acord comun privind:

• numele de familie pe care îl va purta fiecare după divorț
• exercitarea autorității părintești de către ambii părinți
• stabilirea locuinței copilului minor, conform articolului 400 din Codul Civil
• programul de legături personale dintre copil și părintele separat
• contribuția fiecărui părinte la cheltuielile de creștere și educație ale copilului

Această variantă este ideală pentru cuplurile care doresc o despărțire amiabilă și fără conflicte.

Divorțul în instanță

Atunci când unul dintre soți nu este de acord cu divorțul sau cu aspectele legate de copii și bunuri, singura opțiune este acțiunea în instanță.
Procesul poate dura mai mult, însă are și avantaje clare.
Principalul beneficiu este faptul că nu mai este necesară interacțiunea directă între foștii parteneri. Avocatul va gestiona întregul proces, va depune actele, va reprezenta clientul în fața judecătorului și va apăra interesele acestuia cu obiectivitate, fără implicare emoțională.

Prestația compensatorie – o protecție legală

Un avantaj important al divorțului în instanță este posibilitatea de a solicita prestația compensatorie.
Aceasta se aplică atunci când:

• căsnicia a durat cel puțin 20 de ani
• unul dintre soți suferă o scădere semnificativă a nivelului de trai după divorț
• partenerul care a inițiat divorțul este considerat responsabil pentru dezechilibrul creat

Prin intermediul avocatului, partea afectată poate obține o compensație financiară menită să reducă diferențele economice apărute în urma despărțirii.

Rolul avocatului în protejarea intereselor tale

Un avocat bun nu este doar un reprezentant legal, ci și un sprijin moral.
El analizează situația obiectiv, oferă soluții realiste și se asigură că drepturile clientului sunt respectate în fiecare etapă.
Totodată, un avocat experimentat poate pregăti terenul pentru partajul ulterior, evitând astfel conflicte și întârzieri suplimentare.

Divorțul nu este un sfârșit, ci începutul unei noi etape de viață.
Chiar dacă perioada este dificilă, cu sprijinul unui avocat specializat în dreptul familiei poți trece prin acest proces cu demnitate, protejându-ți interesele și construind, pas cu pas, un nou echilibru personal.
Deciziile luate cu calm, informare și sprijin juridic pot transforma despărțirea într-o oportunitate pentru un viitor mai stabil și mai fericit.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 RĂSPÂNDACUL.ro