Ministerul FinanÈelor Publice a informat Parlamentul cÄ nivelul accizei la carburanÈi stabilit dupÄ eliminarea supra-accizei prin proiect de lege se situeazÄ sub nivelul minim prevÄzut de legislaÈia europeanÄ, se aratÄ Ã®ntr-un rÄspuns al ministerului la o solicitare a MEDIAFAX.
CiteÈte Èi:Â Gheorghe DincÄ, noi MÄRTURII ÈOCANTE despre violurile din casa sa: Luiza Melencu l-a bÄtut pe Ètefan RisipiÈeanu
Camera DeputaÈilor a adoptat, miercuri, 4 decembrie, în calitate de for decizional, proiectul de lege ce eliminÄ supra-acciza la carburanÈi, însÄ nivelul accizei stabilit prin lege încalcÄ prevederile directivei UE care stabileÈte limite minime pentru accize, ceea ce înseamnÄ o posibilÄ confruntare cu Comisia EuropeanÄ sub forma unei proceduri de infringement, lucru de asemenea comunicat de cÄtre Ministerul FinanÈelor Parlamentului. Printre iniÈiatorii proiectului de eliminare a supra-accizei se regÄseÈte Èi actualul ministru de finanÈe, Florin CîÈu.
Directiva 2003/96/CE a Consiliului privind restructurarea cadrului comunitar de impozitare a produselor energetice Èi a electricitÄÈii stabileÈte ratele minime de impozitare care sunt obligatorii pentru toate statele membre. Ãn esenÈÄ, Directiva impune un nivel minim al accizelor de 330 euro/mia de litri pentru motorinÄ Èi 359 euro/litri în ceea ce priveÈte benzina, nivel calculat la cursul publicat în prima zi lucrÄtoare a lunii octombrie din anul anterior. Pentru conversie, a fost stabilit un curs de 4,7511 de lei. Eliminarea supra-acizei duce nivelul acesteia sub cel stabilit de directivÄ, ceea ce înseamnÄ cÄ ar fi necesarÄ majorarea accizei pentru respectarea Directivei.
„La nivelul Uniunii Europene, ratele de impozitare, preÈurile carburanÈilor, precum Èi ponderea taxelor în aceste preÈuri sunt atent monitorizate, actualizate Èi publicate pe pagina de internet a Comisiei Europene. Ãn acest sens, menÈionÄm cÄ România are obligaÈia respectÄrii îndatoririlor ce îi revin în calitate de stat membru, orice încÄlcare a acestora putând face obiectul analizei la nivelul Uniunii Europene, inclusiv sub aspectul unei posibile declanÈÄri a procedurii de infringement. Facem precizarea cÄ nivelul accizelor stabilit prin proiectul de lege pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal se situeazÄ sub nivelul minim prevÄzut de legislaÈia europeanÄ. Dorim sÄ subliniem cÄ, urmare a solicitÄrii Biroului permanent al Senatului, proiectul de lege pentru modificarea Legii nr. 227/2015 a fost înaintat de cÄtre Ministerul pentru RelaÈia cu Parlamentul spre analizÄ Ministerului FinanÈelor Publice, iar conform procedurilor interinstituÈionale, prin rÄspunsul comunicat la aceastÄ solicitare, instituÈia noastrÄ a semnalat aspectele prezentate anterior”, se aratÄ Ã®n rÄspunsul MFP.
Pe lângÄ posibila confruntare cu Comisia, eliminarea supra-accizei la carburanÈi Èi eliminarea supra-impozitÄrii contractelor de muncÄ part-time, votatÄ prin acelaÈi proiect de lege, are un impact bugetar de 4 miliarde de lei, dupÄ cum a spus luni ministrul FinanÈelor, Florin CîÈu. Asta în condiÈiile în care deficitul pentru anul viitor este deja plafonat la 3,6% din PIB, fÄrÄ a avea promulgate Èi trecute în bugetul pentru 2020 eliminarea acestor taxe. Deficitul în 2020, precum Èi cel din 2021, este peste limita de 3% permisÄ de tratatele europene, un alt posibil punct de confruntare cu Comisia EuropeanÄ.
Premierul Ludovic Orban a declarat ulterior adoptÄrii proiectului de lege cÄ este convins cÄ eliminarea supraaccizei pe carburanÈi va genera o creÈtere în consumul din economia naÈionalÄ iar astfel bugetul statului va beneficia de mÄsura respectivÄ.
Raspandacul.ro