AgenÅ£iile de turism trebuie sÄ ofere clienÅ£ilor, înainte de semnarea contractului, date privind localitatea de destinaÅ£ie, ruta de parcurs, mijloacele de transport utilizate Åi caracteristicile Åi categoria acestora, tipul unitÄÅ£ilor de cazare, inclusiv adresele Åi categoriile de clasificare a acestora, serviciile de masÄ oferite Åi categoria de clasificare a unitÄÅ£ilor de alimentaÅ£ie, durata programului, cu indicarea datei sosirii Åi a plecÄrii, informaÅ£ii generale privind regimul paÅapoartelor Åi al vizelor, precum Åi al asigurÄrilor de sÄnÄtate necesare pentru cÄlÄtorie Åi sejur Åi date despre valabilitatea ofertei, afirmÄ directorul general al ANPC Paul Anghel. De asemenea, înainte de data plecÄrii, turistul trebuie sÄ primeascÄ Ã®n scris date privind orarele, locurile escalelor Åi legÄturile, detalii referitoare la reprezentanÅ£a localÄ a agenÅ£iei sau la autoritÄÅ£ile locale care pot sprijini turistulîn cazul unor situaÅ£ii neprevÄzute, precum Åi un numÄr de apel de urgenÅ£Ä sau orice altÄ informaÅ£ie care sÄ Ã®i permitÄ contactarea agenÅ£iei turistice, subliniazÄ Paul Anghel, potrivit news.ro.
âAtenÅ£ie sporitÄ la ofertele turistice! SÄrbÄtorile de iarnÄ sunt aÅteptate de noi toÅ£i, fie cÄ vorbim de copii sau de adulÅ£i. Este perioada în care petrecem alÄturi de cei dragi, Åi toÅ£i ne dorim o vacanÅ£Ä de calitate. Solicitarea tuturor informaÅ£iilor legate de pachetele turistice din perioada sÄrbÄtorilor, a detaliilor cu privire la categoria de cazare, a meselor oferite în cadrul pachetului Åi detalii cu privire la alte excursii opÅ£ionale sunt condiÅ£ii esenÅ£iale pentru a beneficia de o vacanÅ£Ä liniÅtitÄ. Pentru a avea o vacanÅ£Ä fÄrÄ probleme sfÄtuiesc consumatorii sÄ acorde atenÅ£ie sporitÄ Ã®nainte de achiziÅ£ia unei vacanÅ£e. Ãn acest sens, consumatorii trebuie sÄ solicite toate informaÅ£iile legate de destinaÅ£ie, cazare, transport, serviciile de masÄ precum Åi de modalitÄÅ£ile de platÄâ, avertizeazÄ directorul general al ANPC.
CiteÈte Èi:Â CÄtÄlin Predoiu SPULBERÄ orice speranÈÄ a magistraÈilor privind pensiile speciale: Sunt SOLIDAR cu premierul
Informarea turiÅtilor privind oferta turisticÄ, în vederea încheierii contractului
AgenÅ£ia de turism are obligaÅ£ia sÄ furnizeze turiÅtilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaÅ£ii referitoare la:
-localitatea de destinaţie;
-ruta de parcurs;
-mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile Åi categoria acestuia/acestora;
-tipul unitÄÅ£ilor de cazare, adresele Åi categoriile de clasificare a acestora;
-serviciile de masÄ oferite Åi categoria de clasificare a unitÄÅ£ilor de alimentaÅ£ie;
-durata programului, cu indicarea datei sosirii Åi a plecÄrii;
-informaÅ£ii generale privind regimul paÅapoartelor Åi al vizelor, precum Åi al asigurÄrilor de sÄnÄtate necesare pentru cÄlÄtorie Åi sejur
-cuantumul avansului, dacÄ este cazul, precum Åi termenul pentru achitarea restului de platÄ;
-numÄrul minim de persoane necesar pentru realizarea programului Åi termenul limitÄ pentru informarea turistului, în caz de anulare a cÄlÄtoriei turistice;
-posibilitÄÅ£i de încheiere a unor asigurÄri facultative pentru asistenÅ£Ä Ã®n caz de boalÄ, accidente Åi altele asemenea;
-durata pentru care opereazÄ oferta turisticÄ.
Informarea turiÅtilor cu informaÅ£iile de ordin general privind regimul paÅapoartelor Åi al vizelor Åi formalitÄÅ£ile de sÄnÄtate necesare pentru cÄlÄtorie Åi Åedere
Organizatorul Åi/sau detailistul trebuie sÄ comunice turistului, în scris sau prin orice altÄ formÄ corespunzÄtoare, înaintea încheierii contractului, informaÅ£iile de ordin general privind regimul paÅapoartelor Åi al vizelor Åi formalitÄÅ£ile de sÄnÄtate necesare pentru cÄlÄtorie Åi Åedere.
Â
Furnizarea în scris turiÅtilor a informaÅ£iilor privind cÄlÄtoria, înainte de data plecÄrii
Â
Organizatorul Åi/sau detailistul trebuie sÄ furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecÄrii, urmÄtoarele informaÅ£ii:
-orarele, locurile escalelor Åi legÄturile, precum Åi, dupÄ caz, locul ce urmeazÄ sÄ fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;
-denumirea, sediul/adresa, numÄrul de telefon Åi de fax ale reprezentanÅ£ei locale a organizatorului Åi/sau a detailistului ori, în lipsÄ acesteia, cele ale autoritÄÅ£ilor locale care pot ajuta turistul în caz de nevoie. Ãn cazul în care aceste reprezentante sau autoritÄÅ£i locale nu existÄ, turistul trebuie sÄ dispunÄ de un numÄr de apel de urgenÅ£Ä sau de orice altÄ informaÅ£ie care sÄ Ã®i permitÄ contactarea organizatorului Åi/sau a detailistului;
-pentru cÄlÄtoriile Åi Åederile minorilor, informaÅ£ii care sÄ permitÄ stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul Åederii copilului;
-posibilitatea semnÄrii unui contract de asigurare facultativÄ, care sÄ acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistenÅ£Ä, care sÄ acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boalÄ.
Â
Furnizarea bonului de comandÄ turiÅtilor Åi conÅ£inutul acestuia
AgenÅ£ia de turism touroperatoare sau detailistÄ este obligatÄ sÄ furnizeze turistului un bon de comandÄ numai în cazul solicitÄrii unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din ofertÄ agenÅ£iei de turism: contractul ia naÅtere în momentul în care turistul primeÅte confirmarea scrisÄ a rezervÄrii, ce se transmite de organizatorul sau detailistul cÄlÄtoriei turistice, care acÅ£ioneazÄ Ã®n numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnÄrii bonului de comandÄ.
Ãn cazul în care conÅ£inutul bonului de comandÄ diferÄ de conÅ£inutul confirmÄrii cÄlÄtoriei turistice sau dacÄ aceastÄ confirmare nu s-a fÄcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnÄrii bonului de comandÄ, turistul poate considerÄ cÄ voiajul nu a fost rezervat Åi are dreptul la rambursarea imediatÄ a tuturor sumelor deja plÄtite.
Bonul de comandÄ cuprinde urmÄtoarele elemente:
-destinaÅ£ia/destinaÅ£iile cÄlÄtoriei turistice, duratÄ Åi datele de sosire Åi de plecare;
-mijlocul/mijloacele de transport Åi categoria acestuia/acestora;
-tipul Åi categoria structurilor de primire;
-serviciile de masÄ(pensiune completÄ/demipensiune/mic dejun);
-programul turistic solicitat;
-numÄrul de persoane pentru care se comandÄ pachetul de servicii turistice, numÄrul de copii, vârstÄ Åi actele de identificare a acestora;
-alte solicitÄri speciale.
Contractul, înmânarea unui exemplar turistului Åi respectarea clauzelor contractuale
Contractul cuprinde cel puÅ£in urmÄtoarele clauze:
-destinaÅ£ia/destinaÅ£iile cÄlÄtoriei turistice Åi, în cazul perioadelor de sejur, duratÄ Åi datele de sosire Åi de plecare;
-mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile Åi categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele Åi locurile de plecare/sosire, la ducere Åi la întoarcere;
-în cazul în care pachetul de servicii turistice include Åi cazarea, adresÄ Åi categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementÄrile Å£Ärilor de primire;
-serviciile de masÄ furnizate: pensiune completÄ, demipensiune, mic dejun;
-dacÄ realizarea pachetului de servicii turistice necesitÄ un numÄr minim de persoane, data limitÄ de informare a turistului privind anularea cÄlÄtoriei turistice comandate;
-rutÄ;
-vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în preţul total convenit al pachetului de servicii turistice;
-denumirea Åi sediul/adresa agenÅ£iei/agenÅ£iilor de turism organizatoare Åi, dupÄ caz, ale agenÅ£iei de turism detailiste Åi ale societÄÅ£ii de asigurÄri;
-preÅ£ul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor în care acesta poate fi modificat Åi tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, îmbarcare/debarcare în porturi Åi pe aeroporturi, taxe de turist, dacÄ acestea nu sunt incluse în preÅ£ul pachetului de servicii turistice;
-termenele Åi modalitatea de platÄ;
-solicitÄrile speciale ale turistului fÄcute cunoscute agenÅ£iei de turism organizatoare sau celei detailiste în momentul efectuÄrii comenzii Åi acceptate de cele douÄ pÄrÅ£i;
-termenele în care turistul trebuie sÄ transmitÄ o eventualÄ reclamaÅ£ie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzÄtoare a contractului de cÄlÄtorie turisticÄ;
-condiÅ£iile de modificare Åi de reziliere a contractului;
-obligaÅ£iile agenÅ£iei/agenÅ£iilor de turism în cazul anulÄrii cÄlÄtoriei, al înlocuirii sau al neasigurarii unor servicii;
-posibilitatea de transfer al contractului de cÄtre turist unei terÅ£e persoane Åi modul de realizare a acestuia;
-eventualele modificÄri pe care agenÅ£ia de turism le poate aduce serviciilor cumpÄrate;
-rÄspunderea agenÅ£iei Åi despÄgubirea turistului în cazul nerespectÄrii clauzelor contractuale
-agenÅ£ia de turism are obligaÅ£ia sÄ Ã®nmâneze turistului un exemplar din contract, în toate cazurile;
-contractul poate fi prezentat Åi sub formÄ unui catalog, pliant sau alt înscris, dacÄ turistul este informat despre aceastÄ Åi dacÄ documentul conÅ£ine informaÅ£iile prevÄzute mai sus.
Respectarea prevederilor legale privind asigurarea turiÅtilor în cazul insolvabilitÄÅ£ii sau falimentului agenÅ£iei de turism
AgenÅ£iile de turism au obligaÅ£ia sÄ Ã®ncheie poliÅ£e de asigurare cu societÄÅ£i de asigurare agreate de Ministerul Turismului. Ãn contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agenÅ£iile de turism Åi turiÅti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu sÄ se consemneze faptul cÄ turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenÅ£iei de turism, precum Åi condiÅ£iile Åi termenele în care turistul poate solicita plata despÄgubirilor.
Raspandacul.ro