Comisia economicÄ a Senatului a amânat emiterea unui raport pe proiectul de lege iniÈiat de Liviu Dragnea privind dublul standard de calitate a produselor Èi serviciilor, potrivit MEDIAFAX.
Motivul a fost absenÈa co-iniÈiatorului Valeriu Steriu la ÈedinÈÄ. Membri din Comisia economicÄ, precum Daniel Zamfir, Adrian ÈuÈuianu sau Romulus Bulacu au afirmat cÄ deÈi la nivelul Directivei Europene existÄ un set de principii, nu este vorba despre nimic clar.
Reprezentantul ANPC a anunÈat, în cadrul dezbaterilor de marÈi, modificÄrile pe care intenÈioneazÄ sÄ le aducÄ proiectului de lege. Acesta propune ca la articolul 2 termenul âpersoane fiziceâ sÄ fie înlocuit cu âpersoane fizice autorizateâ.
CiteÅte Åi: SchimbÄri la vârful Armatei: decizie în Camera DeputaÈilor, dupÄ scandalul dintre MApN Èi Klaus Iohannis
De asemenea, dupÄ âproduse agroalimentareâ, este introdusÄ Èi categoria âproduse nealimentareâ. La articolul Art. 4 este propusÄ Ã®nlocuirea expresia âatrage rÄspunderea civilÄ contravenÈionalÄ, sau penalÄ dupÄ cazâ cu âÈi atrage rÄspunderea convenÈionalÄâ, având în vedere competenÈa AutoritÄÈii în ceea ce priveÈte doar contravenÈia, nu Èi infracÈiunile.
La articolul 5 ar fi înlocuit termenul âfalsificate supuse dublului standardâ cu âla care s-a constatat dublul standardâ Èi termenul âautorizaÈia de funcÈionare a comerciantuluiâ cu âprestator de serviciiâ.
De asemenea, la acelaÈi articol 5 alin. 1 este propusÄ introducerea prevederii âîn cazul domeniilor financiar bancare, nu existÄ cifrÄ de afaceri la care sÄ se aplice amenda, ci doar o totalitate de venituri pe care aceÈtia le obÈinâ.
Proiectul de lege iniÅ£iat de Liviu Dragnea prevede sancÅ£ionarea celor care vând produse sau servicii âfalsificate supuse dublului standardâ cu amendÄ de maxim 4% din cifra de afaceri.
Ãn caz de abatere repetatÄ se suspendÄ autorizaÅ£ia de funcÅ£ionare a comerciantului pe 6 luni. Prevederile proiectului de lege se aplicÄ tuturor persoanelor fizice Åi juridice care desfÄÅoarÄ relaÅ£ii comerciale cu produse de larg consum, produse agroalimentare, carburanÅ£i, servicii de telefonie Åi internet, servicii finaciare, servicii turistice, indiferent de forma de comerÅ£.
De asemenea, potrivit iniÅ£iativei, produsele supuse dublului standard vor fi confiscate Åi retrase de la vânzare.
„Ãn sensul prezentei legi, prin dublu standard de calitate a produselor sau serviciilor pentru consumatori se înÅ£elege producerea si comercializarea unui produs/serviciu ca fiind identic cu aceleaÅi produs vândut în alte state membre, în condiÅ£iile în care, în realitate, respectivul produs are în mod semnificativ o compoziÅ£ie sau caracteristici diferite nejustificate”, aratÄ proiectul.
Potrivit iniÅ£iativei legislative, comercializarea produselor si serviciilor pentru consumatori cu standarde duble de calitate „constituie o practicÄ Ã®nÅelÄtoare Åi atrage rÄspunderea civilÄ, contravenÅ£ionalÄ sau penalÄ dupÄ caz”.
Constatarea contravenÅ£iilor Åi aplicarea sancÅ£iunilor ar urma sÄ fie fÄcute de Autoritatea NaÅ£ionalÄ pentru ProtecÅ£ia Consumatorului (ANPC) Åi dupÄ caz Autoritatea NaÅ£ionalÄ SanitarÄ VeterinarÄ Åi pentru SiguranÅ£a Alimentelor.
Conform documentului, ANPC va recolta probe în vederea efectuÄrii analizelor de laborator pentru produsele susceptibile de dublu standard.
„Prezenta lege are ca obiect stabilirea cadrului juridic de constatare a dublului standard la produsele si serviciile catre consumatori în vederea protejÄrii intereselor consumatorilor în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE)nr.1169/2011 al Parlamentului European Åi al Consiliului din 25 octombrie 2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1924/2006 Åi (CE) nr. 1925/2006 ale Parlamentului European Åi ale Consiliului Åi de abrogare a Directivei 87/250/CEE a Comisiei, a Directivei 90/496/CEE a Consiliului, a Directivei 1999/10/CE a Comisiei, a Directivei 2000/13/CE a Parlamentului European Åi a Consiliului, a Directivelor 2002/67/CE Åi 2008/5/CE ale Comisiei Åi a Regulamentului (CE) nr. 608/2004 al Comisiei, a Directivei 2005/29/CE privind practicile comerciale neloiale,Directiva 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor”, aratÄ articolul 1 al proiectului.
Senatul este prim for sesizat pe proiectul de lege, decizionalÄ fiind Camera DeputaÈilor.
Raspandacul.ro