Uniunea Europeana lucreaza din ce in ce mai mult in ultima perioada pentru a reglementa drepturile consumatorului la nivel european. Pe piata de rent a car exista o lipsa imensa de comunicare intre client si compania de inchirieri auto. Am decis sa realizam acest articol, deoarece foarte multi clienti din domeniul de rent a car nu isi cunosc drepturile. De aceasta data veti vedea cum va puteti proteja dumneavoastra ca si client. De asemeni, veti cunoaste la sfarsitul acestei pagini, care sunt mai exact drepturile si obligatiile dumneavoastra. Asadar, sa nu mai pierdem timpul si intram in subiectul articolului…

In prezent, foarte putine companii de rent a car, care pastreaza o transparenta fata de clientii lor. Prin interventia Comisiei Europene, companiile mari de inchirieri auto au decis sa imbunatateasca modalitatea de a colabora cu clientii lor. Chiar daca este totusi destul de tarziu si chiar daca aceste masuri trebuiau luate din anul 2007, putem spune ca este un inceput bun.

Drepturile consumatorului european in domeniul de inchirieri auto

Foarte multi clienti care au inchiriat in ultimii ani autovehicule au intampinat tot felul de surprize neplacute. Unii dintre au aflat la sfarsitul perioadei de inchiriere, ca au acumulat la firma de rent o datorie de peste o mie de euro. Cel mai celebru caz, este cel in care autovehiculul a fost adus la compania de rent a car fara nici o paguba. Cu toate acestea, clientului i s-a retinut din cardul de credit suma de 9700 de euro. Inchirierea unei masini devine o situatie problematica, mai ales cand vehiculeaza asemenea povesti.

Chiar daca procentul companiilor care aplica aceste metode este destul de mic, trebuie sa recunoastem ca exista probleme. Pentru a le combate si pentru a va putea proteja dumneavoastra ca si client, va trebui sa stiti cum sa va feriti. Si, de asemeni, un alt element care ar fi de ajutor va fi: cunoasterea drepturilor.

Anticipati dinainte pericolul si incercati sa preveniti eventualele probleme

In sistemul de rent a car din localitatile Bucuresti si Otopeni, companiile de inchirieri auto au inceput sa ofera toate informatiile de care are nevoie un client. Cu toate acestea inca suntem in urma! De aceea, orice client trebuie sa isi cunoasca obligatiile si drepturile, atunci cand inchiriaza o masina. Mai mult de atat, va trebui ca pe langa aceste doua elemente, sa stie cum sa se fereasca de eventualele probleme.

Cum te feresti de probleme ca si client pe piata de rent a car

Pentru a te putea proteja de orice situatie neplacuta, vor fi mai multi pasi pe care va trebui sa ii urmezi cu strictete. Prima data veti alege firma de inchirieri masini. Daca aveti nevoie de un automobil in orasul Bucuresti, atunci veti cauta o firma cu servicii de inchirieri auto in orasele Bucuresti si Otopeni. Atunci cand alegeti aceasta companie, va trebui sa urmariti recenziile. De asemeni, vedeti ce zic clientii despre aceata firma si aflati daca prezinta incredere. Daca firma respectiva se incadreaza in criteriile normale de selectie, va trebui sa alegeti masina dorita.

Dupa alegerea autovehiculului si dupa plasarea comenzii, solicitati agentului de rent un draft de contract. Cereti sa il trimita dinainte pe mail, pentru a-l putea analiza. Aici va trebui sa urmariti toate taxele suplimentare, prin care firma de inchirieri masini ar putea sa va pacaleasca. Daca contractul de inchirieri auto are foarte multe cheltuieli ascunse, alegeti o alta companie de rent.

In cazul in care contractul de inchirieri masini este clar si ofera toate informatiile necesare, atunci continuati cu firma respectiva. La ridicarea autovehiculului, faceti poze masinii si rugati agentul de inchirieri sa atasaze pozele la contractul respectiv. In acest fel, nu veti suporta daune facute dinainte de a ridica masina respectiva. Sunt situatii in care clientii au platit sume mari firmelor de inchirieri, pentru pagube produse de clientii anteriori. Agentii nu au notat daunele produse de acestia si au realizat doar cand masina a fost inchiriata de ultimul client.

Protejati-va! Urmarind toti acesti pasi, veti fi ferit de 90% dintre surprizele neplacute.

In randurile urmatoare, vom trece mai departe la a va prezenta care sunt drepturile dumneavoastra ca si client de rent a car.

Drepturile consumatorilor de rent a car

Ca orice client al unui serviciu sau produs, va trebui sa va cunoasteti drepturile. Nu este obligatoriu sa le stiti cu lux de amanunt, atunci cand inchiriati o masina, dar va protejeaza foarte mult pe viitor.

Companiile de inchirieri auto vor trebui sa ofere toate informatiile pentru inchirierea autoturismelor din flota

Cand spunem toate informatiile, ne referim la absolut tot ceea ce este necesar pentru client. El va trebui sa stie foarte clar, care este suma depozitata pentru a ridica masina. Trebuie sa stie daca a optat pentru o garantie partiala sau pentru una totala si care este valoarea ei. Clientul sau consumatorul de rent a car, va trebui sa cunoasca tariful de inchiriere al masinilor, in functie de numarul de zile. De asemeni, firma de inchirieri masini este obligata sa puna la dispozitie toate tarifele pentru asigurarile zilnice, in sistemul de rent a car fara garantie

Firmele de rent a car trebuie sa precizeze daca au dinainte limita de kilometri

Desi nu mai este o problema limita de kilometri in serviciul de rent a car, inca mai sunt companii care stipuleaza acest lucru in contract. In momentul in care ati primit contractul de inchirieri auto, vedeti daca exista aceasta limita. Daca doriti sa mergeti cu aceeasi companie in continuare, aveti grija sa respectati aceasta conditie. Noi va sugeram foarte clar, sa alegeti o alta firma de inchirieri auto. Motivul este simplu: Este o limitare, prin care firma de rent a car isi bate joc de clientul respectiv. Nici un client de inchirieri masini nu trebuie sa se gandeasca ca a depasit limita de kilometri. El trebuie lasat sa se bucure de masina inchiriata. Daca se practica limita de kilometri, ce rost mai are sa vorbim de inchirierea unei masini.

Dar, revenind la subiect…

Clientul va putea contesta legal, orice penalizare suplimentara

Daca nu ati incalcat nici o regula din contractul de inchireiri auto, nu va grabiti sa achitati suma de penalizare. Dumneavoastra veti putea contesta legal orice fel de penalitate. De multe ori se intampla ca firmele de rent a car sa retina intreaga garantie auto, atunci cand este produsa o dauna. Este adevarat, firma are trecut in contractul de rent a car retinerea din garantie, o data ce dauna a fost produsa din vina clientului. Cu toate acestea, nu va trebui ca valoarea daunei sa depaseasca de doua ori suma retinuta. Astfel, la un Dacia Logan inchiriat, pentru o oglinda sparta, nu va trebui sa se retina mai mult de 200 de euro.

Acesta a fost articolul nostru. Ati aflat cu aceasta ocazie cum sa va protejati ca si client pe piata de inchirieri auto si care sunt mai exact drepturile dumneavoastra. Va multumim ca ati ajuns cu noi pana la sfarsit! 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here