Fostul pilot de raliuri Titi Aur a comentat accidentul în care a fost implicat fiul preÈedintelui LPF, Mario Iorgulescu. El atrage atenÈia asupra faptului cÄ maÈinile noi, foarte performante, nu-i dau impresia Èoferului cÄ circulÄ cu vitezÄ Èi în acest fel âiei Å£eapÄâ.
CiteÈte Èi: ULTIMÄ ORÄ Echipa femininÄ a României a a câÅtigat a doua oarÄ consecutiv titlul european la tenis de masÄ
âAcest accident demonstreazÄ Ã®ncÄ o datÄ cÄ maÅina devine o armÄ dacÄ nu e condusÄ, exploatatÄ corectâ, Èi-a început Titi Aur interveniÈa la postul de televiziune Digi24. Apoi a continuat: âÃn acea zonÄ e vorba de 50 la ora vitezÄ Åi cu siguranÅ£Ä, în acest caz impactul a fost la vitezÄ mult mai mare. Nu Åtiu care maÅinÄ a avut vitezÄ mai mare, dacÄ maÅina condusÄ de Mario Iorgulescu a intrat pe contrasens se demonstreazÄ cÄ era vinovatul. Nu Åtiu cu ce vitezÄ mergea sau ce vitezÄ avea cealaltÄ maÅina, dar un astfel de impact nu poate fi dacÄ ambele aveau 50 la ora Åi ar mai Åi frânat. Ar fi fost un impact dar cu consecinÅ£e mult mai mici.
DacÄ maÅinile ar fi avut viteza regulamentarÄ, cel putin maÅina condusÄ de Mario, te protejeazÄ, poti sÄ ai niÅte leziuni, dar scapi cu viaÅ£Ä dacÄ impactul ar fi fost pânÄ Ã®n 50 de kilometri la ora. PânÄ Ã®n 60, o maÅina te poate proteja.
Din pÄcate, teribilismul, aventura, dar mai ales cÄ cei de la volan nu conÅtientizeaza la ce pericol se expun, indiferent de motive: cÄ vrea sÄ-Åi testeze masina, cÄ o fi fost sub influenÅ£a unor substanÅ£e sau nu, indiferent care dintre cei 2 conducÄtori, efectele sunt dezastruoase. Singurul lucru care ne poate salva în astfel de situaÅ£ii e sÄ facem în aÅa fel încât majoritatea, daca nu toÅ£i conducÄtorii, sÄ conÅtientizeze la ce pericol se expun când se urcÄ la volan. MaÅina ucide, e o armÄ dacÄ nu e condusÄ corect. Ãn acea zona stÄ poliÅ£ia tocmai pentru a preveni, e o Åosea largÄ, îţi dÄ senzaÅ£ia cÄ eÅti în siguranÅ£Ä. A fost neÅansa, pentru cÄ dacÄ l-ar fi oprit poliÅ£ia, ar fi fost consecinÅ£e mici. BÄnuiesc cÄ mergea cu viteza foarte mare.
MaÅinile noi, scumpe, puternice sunt interesante Åi te protejeazÄ cât timp le conduci în limitele legale. Pericolul pe care îl prezintÄ astfel de maÅini, cel de la volan, odatÄ urcat la volanul unei maÅini foarte performanÈe, ai senzaÅ£ia cÄ ai totul sub control Åi la viteze ridicate maÅina te salveazÄ din foarte multe situaÅ£ii. Au sisteme de control care te ajutÄ. Mai mult, fiind foarte silenÅ£ioasa Åi, în acelaÅi timp foarte performantÄ, nu-Å£i dÄ senzaÅ£ia de vitezÄ Åi atunci, spus aÅa, în jargon, âiei Å£eapÄâ. AdicÄ cel de la volan crede cÄ viteza este micÄ, nu se mai uita pe vitezometru Åi la viteze de 130-140 de kilometri pe orÄ ai senzaÅ£ia cÄ stai pe loc. Sau exagerez, ai senzaÅ£ia cÄ nu mergi atât de tare. Mai mult, maÅina frânând foarte bine, accelerând foarte bine Åi având acea Å£inutÄ de drum impecabilÄ, perfectÄ, orice maÅinÄ nu numai acest model de maÅinÄ, maÅinile performanÈe, scumpe, îl fac pe cel de la volan sa aibÄ Ã®ncredere foarte mare, dar totul se petrece la viteza foarte mare.
Altfel spus, dacÄ mergi cu un Aro, de pe timpuri, sau cu un Oltcit sau cu o Dacie de-aia, modelul vechi, de care avea tata, de pe timpuri, la 50, la 60, 70 la ora ai senzaÅ£ia cÄ ai vitezÄ mare. Nu ai cum sÄ ajungi la viteze mari. Când te urci într-o maÅinÄ performantÄ Åi eÅti Åi mai tânÄr Åi mai nebunatic Åi mai dornic de aventurÄ, dar se întâmplÄ, sÄ zic, Åi pentru persoane mai în vârstÄ, atunci senzaÅ£ia e cÄ ai totul sub control. DacÄ nu înÅ£elegi ce fac sistemele, nu treci prin programe de pregÄtire, atunci te expui la pericolul de a trece peste o limitÄ peste care fizia îÅi spune cuvântul. Impulsul e cel care dÄ efectul. Ai masÄ mare sau vitezÄ mare, se înmulÅ£eÅte masa cu viteza. Indif care e masa maÅinii, când ai vitezÄ, ai impuls, inerÅ£ie mare, ceea ce înseamnÄ efecte dupÄ cum se vedeâ, a spus Titi Aur, într-o intervenÅ£ie telefonicÄ la Digi24.
CiteÈte Èi: BREAKING – Accident cu TREI VICTIME pe Autostrada Soarelui .
Raspandacul.ro